עונת החגים תכשיטי יהלומים

נתוני "בלאק פריידי": התחלה מצוינת למכירות בעונת החגים

יותר מ-174 מיליון אמריקאים ביצעו קניות אונליין ובחנויות בסוף השבוע שעבר, שהחל בחג ההודיה והסתיים ב"סייבר מאנדיי" (Cyber Monday) – כך עולה מסקר שביצעו פדרציית הקמעונות הלאומית בארה"ב (NRF) וחברת המחקר Prosper. מדובר בנתון טוב משמעותית מההערכות המוקדמות, לפיהן 164 מיליון אמריקאים יבצעו קניות בסוף השבוע החולף.

 

עוד עולה מהסקר כי צרכנים אמריקאים הוציאו בממוצע 335.47 דולר במהלך חמשת הימים הללו, מהם 250.78 דולר שהוקדשו למתנות. קבוצת הגילאים שהוציאה הכי הרבה בסוף השבוע החולף הייתה בני 25-34, המבוגרים יחסית בדור המילניום, שהוציאו בממוצע 419.52 דולר.

 

עוד עולה מהנתונים כי ההשקעה בטכנולוגיה השתלמה, לאחר שצרכנים נעזרו בכל הפלטפורמות לאורך סוף השבוע הארוך. על פי הסקר, יותר מ-64 מיליון קונים ביצעו קניות גם אונליין וגם בחנויות, לעומת 58 מיליון קונים רק אונליין, ויותר מ-51 מיליון קונים רק בחנויות. הקונה הרב-ערוצי הוציא בממוצע 82 דולר יותר מצרכנים שקנו רק אונליין, ו-49 דולר יותר מצרכנים שביצעו קניות רק בחנויות.

 

שיאני המכירות: "בלאק פריידי" בחנויות, "סייבר מאנדיי" באינטרנט

 

יום הקניות הפופולארי ביותר בחנויות היה "בלאק פריידי" (Black Friday), עם 77 מיליון קונים, ואחריו יום "שבת העסקים הקטנים" עם 55 מיליון צרכנים. יום הקניות המוביל אונליין היה "סייבר מאנדיי", עם 81 מיליון קונים, ואחריו "בלאק פריידי", עם 66 מיליון קונים. כ-63% מבעלי הסמארטפונים נעזרו במכשיר הנייד כדי לקבל החלטות בנוגע לקניות לחג, ו-29% ניצלו את המכשיר הסלולרי לביצוע רכישות.

 

"השנה, צרכנים בגילאי 65 ומעלה הוכיחו כי קניות אונליין אינן נחלתם הבלעדית של דור ה-Z והמילניאלס", ציין סגן נשיא אסטרטגיה בחברת Prosper, פיל ריסט (Phil Rist). "עם זאת, צרכנים צעירים יותר (מתחת לגיל 34) עדיין מתמצאים ביותר כשמדובר בקניות אונליין, וניצלו את הסמארטפונים הכי הרבה לשם חיפוש אחר הדילים הטובים ביותר, אצל כמה מהקמעונאים המועדפים עליהם".

 

עוד עולה מהסקר כי קונים חיפשו בעיקר דילים טובים. כ-60% מהקונים ציינו כי רוב הקניות שביצעו נבעו מהצעות ומבצעים, ו-48% אמרו כי הדילים היו טובים יותר מהמחירים בשלב מוקדם יותר השנה.

 

מכירות עונת החגים ארה"ב
צילום: NRF

 

יעדי הקניות המובילים בסוף השבוע של חג ההודיה היו חנויות כלבו (43%), קמעונאים אונליין (42%), חנויות אלקטרוניקה (32%), חנויות ביגוד ואקססוריז (31%) וחנויות מוזלות (31%). בחלוקה לקטגוריות, את רשימות הקניות הובילו ביגוד ואקססוריז (58%), צעצועים (38%), ספרים ומדיה אחרת (31%), מכשירי אלקטרוניקה (30%) וכרטיסי מתנה (23%).

 

הסקר שבוצע ב-25-26 בנובמבר נערך בקרב 3,242 צרכנים, ובעל טווח סטייה של עד 1.7%.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן