זוג חנות תכשיטי יהלומים

תוצאות חזקות בוולנטיינס דיי הגדילו את מכירות התכשיטים ב-1.4%

מכירות התכשיטים ב"וולנטיינס דיי" בארה"ב רשמו מגמה מעורבת. מכירות תכשיטי היהלומים הטבעיים התחזקו, אך מספר התכשיטים שנמכרו ירד. מגמה הפוכה נרשמה במכירות של יהלומים לא משובצים – ירידה בהכנסות, לצד עלייה במספר היהלומים שנמכרו.
מבולבלים? הניתוח לפניכם יסייע להבהיר את התמונה.

 

עלייה שנתית במכירות התכשיטים

 

וולנטיינס דיי העניק דחיפה מצוינת למכירות התכשיטים, וההכנסות ממכירות קמעונאיות עלו ב-2.5%, למרות שלא נרשם שינוי במספר התכשיטים שנמכרו. נתון זה שיפר את ביצועי המכירות בשוק עד כה השנה, המשתווים כעת לנתוני 2023 במונחי הכנסות ממכירות קמעונאיות.

 

תכשיטי יהלומים הגדילו את נתח השוק בוולנטיינס דיי

 

מכירות תכשיטי היהלומים התחזקו בפברואר, כאשר מספר התכשיטים שנמכרו עלה ב-3.5%, וההכנסות רשמו עלייה שנתית של 8%.

 

נתון חזק נוסף מצביע על כך ש-46% מהתכשיטים שנמכרו בפברואר היו תכשיטי יהלומים – עלייה לעומת 44.5% ממכירות התכשיטים בפברואר 2023.

 

עלייה במכירות של תכשיטי יהלומים טבעיים

 

בחישוב שנתי, נרשמה עלייה של 0.9% במספר תכשיטי היהלומים הטבעיים שנמכרו, ושמרו על נתח שוק של 92.6% מכלל תכשיטי היהלומים. נתון מרשים יותר מצביע על עלייה של 5.9% בהכנסות ממכירות קמעונאיות של תכשיטי יהלומים, שמגיעות ל-92.3% מסך ההכנסות ממכירת תכשיטי יהלומים.

 

טבעת אירוסין

בטווח המחירים המרכזי של 1,000 דולר עד 5,000 דולר, נרשמו ביצועים חיוביים, כולל עלייה של 2.1% בהכנסות ממכירות. עלייה חדה נרשמה במכירות התכשיטים במחיר 10,000 דולר ומעלה, שזינקו ב-19.1%.

 

יהלומי מעבדה: מספר היחידות שנמכרו עלה, המחירים ירדו

 

תכשיטים המשובצים ביהלומי מעבדה הגדילו ל-7.4% את נתח השוק, במונחי מספר היחידות שנמכרו, לעומת 5.3% בפברואר 2023.

 

בחישוב שנתי, מספר היחידות שנמכרו עלה ב-42.7%, וההכנסות ממכירות קמעונאיות עלו ב-33.3%. לצד העלייה הזו, המחיר הקמעונאי הממוצע לתכשיט המשובץ ביהלומי מעבדה ירד ב-5.9% ל-2,018 דולר.

 

וולנטיינס דיי לא עזר: מכירות היהלומים ממשיכות לרדת

 

וולנטיינס דיי אמנם הוביל לעלייה במכירות היהלומים ובפעילות בפברואר לעומת ינואר. עם זאת, בשעה שמכירות תכשיטי היהלומים אמנם רשמו עלייה שנתית, סך המכירות של יהלומים לא משובצים נותר ללא שינוי, בעיקר בשל ירידת מחירים. למרות עלייה במספר היהלומים הלא משובצים שנמכרו, המכירות רשמו ירידה.

 

ליטוש טיפה יהלום מלוטש

וולנטיינס דיי הוא גם עיתוי פופולרי להצעות נישואין. לאור העלייה במספרם של זוגות צעירים שבוחרים בטבעות אירוסין המשובצת ביהלומי מעבדה, הירידה במכירות השנתיות לא מפתיעה.

 

בהשוואה לפברואר 2023, נרשמה ירידה של 0.1% במכירות היהלומים הלא משובצים, כאשר מספר היהלומים שנמכרו עלה ב-16.3%.

 

מאז מאי 2022, ומאז כל חודש במשך 22 חודשים ברציפות, נרשמה ירידה שנתית בשווי הכולל של מכירות יהלומים לא משובצים.

 

ירידה במכירות היהלומים הטבעיים – למרות שנמכרו יותר יחידות

 

התקווה הקטנה לעלייה בהוצאה הממוצעת על יהלומים טבעיים, נכנסה להקפאה בפברואר. אחרי עלייה שנתית בדצמבר ובינואר, ההוצאה הממוצעת על פריט ירדה בפברואר בממוצע ב-5.7%, לאחר שהמחירים הקמעונאיים ירדו במהלך החודש.

 

בחישוב שנתי, סך ההוצאות על יהלומים טבעיים לא משובצים ירדו ב-2.7%. אבל זה לא אומר שהצרכנים האמריקאים איבדו את התיאבון ליהלומים טבעיים. מספר היהלומים שנמכרו למעשה עלה ב-3.2%.

 

עם הירידה במכירות, קמעונאים הקטינו ב-2.3% את רמות המלאי. שליטה הדוקה ברמות המלאי היא הגיונית לחלוטין בתקופה זו. זה גם מייצר הזדמנויות לספקי וסוחרי יהלומים. לדוגמה, יהלומים עגולים מסוג H/SI2 במשקל 1.00-1.04 קרט היו הפריטים הנמכרים ביותר בחודש פברואר. עם זאת, קמעונאים הקטינו את מלאי הסחורה הזו ב-3.4%.

 

זיהוי ההזדמנויות האלו עשוי להעניק לסוחרים יתרון, כשהם פונים לקמעונאים.

 

מכירות יהלומים ארהב פברואר2024
מכירות יהלומים טבעיים בארה"ב

יהלומי מעבדה: המחיר ממשיך לרדת, מספר היחידות שנמכרות ממשיך לעלות

 

המחיר הקמעונאי הממוצע של יהלומי מעבדה ממשיך לרדת. בחודש פברואר, המחיר הממוצע של יהלום מעבדה רשם ירידה חודשית של 1%, וצלל בחישוב שנתי ב-28%.

 

גרוע מכך, המחירים של יהלומים בקטגוריות המשקל המרכזיות יורדים אפילו מהר יותר. המחירים הקמעונאים של יהלומי מעבדה עגולים, במשקל 1 קרט , ירדו בינואר ב-8%, וב-29% לעומת פברואר 2023. המחירים של יהלומים במשקל 2 קרט ירדו ב-4% וב-29%, בהתאמה.

 

ירידות אלו מדגישות שתי נקודות: יהלומי המעבדה המבוקשים ביותר גם נתונים ללחצי מחיר מצד הצרכנים, המבצעים השוואות מחירים. כמו כן, יש כזה שפע בהיצע, כך שהורדת מחירים כמעט הכרחית כדי למכור סחורה.

 

דרך נוספת שבה ההיצע משפיע על המחיר, באה לידי ביטוי בקטגוריית היהלומים הקטנים יותר. מעטים המגדלים שמוכנים לגדל יהלומי מעבדה שמייצרים מהם יהלומים מלוטשים במשקל 0.30-0.39 קרט. זה יוצר מחסור, שמוביל להתייקרות מחירים: המחיר הקמעונאי הממוצע והעלויות מתייקרים, ושולי הרווח יורדים.

 

בתוך כך, נרשמה בסך הכל עלייה של 31% במספר יהלומי המעבדה שנמכרו. הזינוק במספר היחידות שנמכרו, תומך בעמדה לפיה הם מרחיבים את קטגוריית היהלומים. השאלה החשובה בהקשר זה, היא עבור מי הצרכנים רוכשים את היהלומים הנוספים הללו. אם הם רוכשים תכשיטי אופנה המשובצים ביהלומי מעבדה, ייתכן שבהמשך הם "יבשילו" לרכוש גם תכשיט יהלומים טבעיים. אך כאשר הם רוכשים תכשיט נישואין, זהו תכשיט היהלומים הראשון ואולי גם התכשיט המשמעותי האחרון שלהם.

 

מכירות יהלומי מעבדה ארהב
מכירות יהלומי מעבדה בארה"ב

 

 

מאת עידן גולן 

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן