צעירים צעירות מילניאלס טבעות אירוסין יהלומים

מחקר: כמעט חצי מהצעירים בוחרים בטבעת אירוסין עם יהלום מעבדה

זוגות צעירים קונים בימינו יהלומים גדולים מאי פעם לטבעות האירוסין שלהם, כך עולה מסקר ענק של אתר The Knot, שכלל מעל 9,000 נשאלים אמריקאים, ועוסק בכל ההיבטים של יום החתונה.

 

באופן כללי, כמעט כל הזוגות (95%) מחליפים לפחות טבעת אחת בעקבות האירוסין, אך קיימת בימינו בחירה רחבה יותר. אחת משלוש טבעות אירוסין שנמכרו בימינו משובצות ביהלומים במשקל 2 קרט ומעלה, כולל יהלומי צד ויהלומים משלימים. מדובר בעלייה של 10% במשקל הקרט הכולל בטבעת לעומת 2019, לפני שפרצה הקורונה.

 

עוד עולה מהסקר, כי למגמה זו תורמת במיוחד התחזקותם של יהלומי מעבדה, שמטבעם פחות יקרים מיהלומים טבעיים. על פי הסקר, 46% מהטבעות שצעירים בוחרים בימינו משובצות ביהלומי מעבדה – קרוב לפי 4 לעומת 2019. אחד משלושה זוגות גם ציינו שחשוב להם לרכוש יהלום מעבדה – עלייה של 17% לעומת 2019. 

 

תכשיטי יהלומי מעבדה סינתטיים

מהסקר עלה עוד כי 85% מהנשאלים בוחרים ביהלום לטבעת האירוסין. מבין אלו שלא יבחרו ביהלום, נרשמה עלייה של 10% במספר הזוגות שיבחרו באבני מואסנייט, לעומת שנת 2019 – מגמה שניכרת בעיקר בקרב זילניאלס (40%).

 

בבחירת היהלום, יהלומים עגולים הם עדיין הבחירה הפופולרית (34% מהנשאלים), למרות ירידה של 15% לעומת 2015. לצדם, מתחזקת הפופולריות של ליטוש אובל (23%) וליטוש טיפה (8%). מבחינת מתכות, זהב לבן הוא עדיין הנפוץ ביותר (39%), אך נרשמת עלייה בביקוש לזהב צהוב (31%, עלייה של 15% לעומת 2020). 

 

מנכ"ל ענקית תכשיטי האופנה פנדורה (Pandora), אלכסנדר לאסיק (Alexander Lacik), אמר לאחרונה למגזין פורצ'ן כי צרכנים לא רוכשים יהלומי מעבדה כי הם ידידותיים יותר לסביבה, אלא פשוט כי הם זולים יותר. לדבריו, לבחירה הצרכנית יש שני מניעים עיקריים: מחיר ועיצוב. "מדיניות בנושא סביבה, חברה וממשל (ESG) היא מאפיין נחמד, זהו סיפור טוב למי שמתעניין, אבל זה לא המנוע של העסק", הסביר. 

 

לאסיק הוסיף כי הצעירים אולי טוענים שדאגה לסביבה מנחה את הבחירה שלהם, אך בסופו של דבר רוצים את היהלום הכי גדול שיוכלו לרכוש במסגרת התקציב שלהם.

 

טבעת אירוסין עם יהלום טבעי

גם מנכ"לית סיגנט, ג'ינה דרוסוס (Gina Drosos), התייחסה לאחרונה ליהלומי מעבדה בשיחה שערכה עם אנליסטים. מנכ"לית חברת תכשיטי היהלומים הגדולה בעולם ציינה כי צרכנים מתחילים להבין את הירידה בערכם של יהלומי מעבדה, וכי זה עשוי לחזק את המכירות של יהלומים טבעיים ב-2024. 

 

"הצרכנים מודעים לכך שמחירי יהלומי המעבדה יורדים", אמרה דרוסוס. "הם אמנם מתאימים מאוד לתכשיטי אופנה, אבל ביהלום טבעי יש משהו מאוד נדיר ואישי. לכן, אנחנו חושבים שזה עשוי לתת רוח גבית למכירות של יהלומים טבעיים בשנה הקרובה".

 

מחקר מקיף של חברת Allied Analytics קבע לאחרונה כי שוק יהלומי המעבדה – שהוערך ב-24 מיליארד דולר בשנת 2022 – צפוי להגיע לשווי עולמי של 59.2 מיליארד דולר בשנת 2032, ולרשום גידול שנתי ממוצע של 9.6% בין השנים 2023-2032. לעלייה זו ייתרמו התרחבות השימוש ביהלומי מעבדה לצרכי תעשייה, ואימוץ יהלומי המעבדה על ידי תעשיית האופנה והתכשיטים. בחלוקה לשווקים, מעל שליש מההכנסות של שוק יהלומי המעבדה ב-2022 נרשמו באמריקה, ואילו אזור אסיה-פסיפיק צפוי לרשום את הצמיחה המהירה ביותר בעשור הקרוב, בשיעור שנתי ממוצע של 10.6%. 

 

לייטבוקס טבעות אירוסין יהלומי מעבדה

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן