writing s 504763 7494833wp

כמה קל ליצור איתכם קשר?

פרטי קשר עם אולי האלמנט החשוב ביותר בשיווק או פרסום. בלי אמצעי שמאפשר ללקוח לנקוט בפעולה כל המאמצים שלכם ירדו לטמיון. ואולם, באופן מפתיע, זהו תחום שרבים נוטים להתעלם ממנו.

 

לפני כ-30 שנה חברה כלשהי הגתה את אחד הקונספטים הפרסומיים המבריקים ביותר, שהפך לכשלון מוחלט. איני זוכר את שם החברה או מה היא מכרה. יתכן שמכרה תכשיטים. הם פרסמו מודעת עמוד מלא יקרה במגזין ארצי שקהל היעד שלו היה מלטשי יהלומים ויצרני תכשיטים חובבים. במודעה הופיעו מספרי טלפון של כמה מהאנשים החשובים ביותר בעולם – נשיא ארה״ב, האפיפיור, מלכת אנגליה ועוד כתריסר אנשים. בסופה של המודעה הופיע הסלוגן: ״אבל כשאתה זקוק לתכשיטים – פנה אלינו״. עם זאת, היתה בעיה אחת קטנה – בשום מקום במודעה לא הופיע מספר הטלפון של החברה! המודעה פורסמה כך במשך יותר משלוש שנים עד שמישהו שם לב לטעות.

 

הקלות שבה אפשר ליצור קשר חשובה כיום יותר מתמיד. צרכנים מודרניים חיים ברגע ורוצים להיות מסוגלים לנקוט בפעולה מיידית. אם הם לא יכולים לעשות זאת בקלות הם ימשיכו הלאה, למישהו אחר, ואתם עלולים לאבד אותם לנצח.

 

W.A.Y.M.I.S.H.
אלה ראשי התיבות שצריכים להיות בראש סדר העדיפויות שלכם כשאתם עוסקים בשיווק. פירושם Why Are You Making It So Hard? (למה אתם הופכים את זה למסובך כל כך?), והמשמעות היא שאם תקשו על הצרכנים ליצור איתכם קשר הם פשוט לא יעשו זאת.

 

כמעט בכל אתר יש עמוד יצירת קשר. רובם כוללים רשימה של מספרי טלפון או כתובות מייל. זה בסדר גמור וצריך להופיע בכל אתר. אחרים משתמשים בטפסים מורכבים שיש למלא ודורשים מהלקוח למלא את פרטיו האישיים. הגרועים שבהם כוללים אלמנט אבטחה שנקרא Captcha, שמחייב את הגולש להקליד סדרה של ספרות או להשיב על שאלה פשוטה שתוכיח שמדובר בבן אדם אמיתי. ככל שהלקוח נדרש להשקיע יותר מאמץ כך פחות סביר שהוא ייצור איתכם קשר.

 

בנוסף לעמוד יצירת קשר, כתובת המייל ומספר הטלפון שלכם צריכים להופיע בצורה בולטת בכל עמוד. עדיף שהם יהיו קישורים פעילים, כך שיצירת הקשר מתבצעת בלחיצה אחת. זה חשוב יותר כאשר הגלישה היא בפלטפורמה ניידת: מרבית הטלפונים החכמים מסוגלים לזהות מספרי טלפון וכתובות דואר אלקטרוני וליזום קשר מיידי, כך שכדאי לוודא שהפרטים שלכם מוצגים בצורה בולטת בכל עמוד. אתם רוצים שהלקוחות יוכלו לנקוט בפעולה כאשר העניין שלהם בשיאו. גם המודעות שלכם צריכות לכלול פרטי יצירת קשר ברורים, כולל כתובת פיזית, אתר אינטרנט, דואר אלקטרוני ומספר טלפון.

 

 

גוגל
צילום:Gil C

עזרו להם למצוא אתכם

הקלו על הלקוחות הפוטנציאליים שלכם לבקר אצלכם. כל אתר ומודעה צריכים לכלול מפה. שירות המפות של גוגל Google Maps הוא הנוח ביותר לשימוש. בקשו ממי שבנה את האתר שלכם להפוך את המפה לקישור שיפתח את אפליקציית המיפוי והניווט של הסמארטפון, על מנת לספק לגולש הוראות הגעה מיידיות מהמיקום שבו הם נמצאים. קוד QR שישולב במודעה מודפסת יכול לבצע את אותה פעולה.

 

 

 

ערכו בדיקה חוזרת
גם אם אתם משוכנעים שפרטי הקשר נמצאים בכל מקום – קחו רגע כדי לוודא ולהיות רגועים. בדקו כל עמוד באתר שלכם – הן במחשב שולחני והן בסמארטפון – לחצו על כל קישור כדי לוודא שהוא עובד. לא כדאי לגלות את הבעיות אחרי החגים, או גרוע מכך, בעוד כמה שנים.

 

 

מבוסס על כתבה ב-Jewellery Net Asia

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן