hacker 254438

כיצד ליצור סיסמאות בטוחות

בחירת סיסמה בטוחה יותר תסייע לשמור על זהותך בטוחה באינטרנט. כתבה זו תראה לך כיצד ליצור סיסמה מאובטחת וקלה לזכירה.

 

בחרו ביטוי זכיר
תוכלו ליצור סיסמה מאובטחת יותר אם תתחילו עם ביטוי פשוט. לדוגמה, השתמשו בציטוט: Diamonds are a Girls Best Friend (״יהלומים הם חבריה הטובים ביותר של האישה״). אם נשתמש באות הראשונה של כל מילה ונוסיף את הסיפרה 4, נקבל את הסיסמה DAAGBF4.

 

הוסיפו תווים מיוחדים
זו סיסמה חזקה למדי, אבל אפשר לשפר אותה קצת אם מוסיפים כמה תווים מיוחדים, לדוגמה: #DA*G8F.

 

קשרו בין הסיסמה לאתר מסוים
נוכל להשתמש בסיסמה החדשה שלנו במספר אתרים שונים באמצעות הוספת קידומת או סיומת עם קשר שיזכיר לנו אתר מסוים. בואו נשתמש באות הראשונה ובשני העיצורים הבאים של שם האתר.
כדי להוסיף עוד קצת אקראיות נחליף בין אותיות קטנות וגדולות, ואם האות הראשונה של שם האתר היא תנועה, נתחיל עם אות קטנה. כדי לערבב קצת את העניינים נשתמש באותו כלל כדי להחליט האם להוסיף את אותה התזכורת לאתר לצד השמאלי או לצד הימני. לדוגמה: fCb#DA*G8F לפייסבוק, #DA*G8FIdP לאתר מכון היהלומים או tWt#DA*G8F לטוויטר

 

בונות אתרים
צילום:Sebastian Czapnik | Dreamstime.com

זה רק כלל אפשרי אחד לבחירת תחילית וסיומת שאפשר להשתמש בהן כדי להתאים את הסיסמה שלך לכל אתר. שינוי סדר האותיות בסיומת, שימוש בתנועות או בעיצורים בלבד או הוספת כמה תווים אחרים שעולים בראשך בהקשר לאתר מסוים – כולם אפשריים וישפרו את האבטחה.

 

בעוד השיטה הזו מאפשרת לך להשתמש בחלק מבוסס הביטוי של הסיסמה במספר אתרים שונים, זה בכל זאת רעיון גרוע להשתמש בה לאתר הבנק למשל, שבו יש מידע רב ערך. אתרים כאלה ראויים לסיסמה אישית משלהם.
מדריך זה מוצע כשירות לציבור. שום גישת אבטחה לא מבטיחה 100% אבטחה ושום דבר שמופיע בפרסום זה אינו מיועד לספק אחריות או הבטחה של אבטחת הסיסמאות שלך.
חלק מהאתרים אולי לא יאפשרו להשתמש בחלק או בכל התווים המיוחדים. בדקו זאת לפני שתבחרו סיסמה.

 

מבוסס על כתבה של מוזילה.

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן