searching internet art 44

3 טכנולוגיות שקמעונאי יהלומים חייבים לאמץ באינטרנט

שינוי יסודי סוחף את תעשיית הקמעונות. במאה ה-19, חייט היה מתאים אישית את הבגדים ללקוח. בעידן הייצור ההמוני של המאה ה-20, הצרכנים סרקו מתלים בחנויות כדי למצוא את הבגד הנכון עבורם. במאה ה-21, הקונים רוכשים בגדים אונליין, ולאחר מכן מודדים אותם בבית, ושולחים בחזרה את אלו שאינם תואמים למידותיהם – כשהמשלוח בחינם.

 

הטכנולוגיה העניקה לנו שיווק המוני ופריסה עולמית. עם הזמן, חוויית הקנייה הפכה לחסרת אישיות. נראה כי קשה יותר לקמעונאים בימינו ליצור קשר עם לקוחות, ולהעניק להם מוצר מותאם בשלמות, כפי שיכול היה לעשות חייט במאה ה-19.

 

באופן אירוני, הטכנולוגיה – ובאופן ספציפי טכנולוגיה דיגיטלית, מבוססת אינטרנט – היא זו שמשיבה לקמעונאי את היכולת להתקרב ללקוח. לפניכם שלוש מגמות טכנולוגיות שקמעונאי יהלומים ותכשיטים חייבים לאמץ על מנת למקסם את טווח הלקוחות שלהם.

 

אסטרטגיית SEO – יותר נראות

אנחנו ב-2016, ולכל קמעונאי תכשיטים יש אתר אינטרנט. בשוק העמוס והתחרותי הזה, כ-60% מהטראפיק באתרים מגיע מחיפושים באינטרנט, ורק 20% מהצרכנים פונים ישירות לאתר של המותג. דו"ח "שעונים ותכשיטים 2016: תובנות חיפוש" של חברת L2 מצא כי תכשיטנים עצמאיים נוטים להיבלע על ידי מותגים בולטים בכל הנוגע לחיפושים אונליין. כאשר מחפשים מילות חיפוש לא ממותגות, כגון "טבעת יהלום אירוסין", מותגי תכשיטים בקנה מידה קטן ובינוני סובלים מחולשה בתוצאות החיפוש. אין די בנוכחות אונליין לבדה. השגת תוצאות החיפוש הטובות ביותר לאתר הקמעונאי שלכם תגביר את החשיפה ואת הטראפיק באתר שלכם. מסיבה זו, קמעונאי תכשיטים נדרשים להשקיע בחוכמה באופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO), כדי להגביר את הנראות בחיפושים באינטרנט.

 

התאמה אישית – יותר משמעות

בעידן הביג-דאטה והתקשורת הגלובלית, אירוני למדי שהצרכנים מחפשים חווית קנייה מותאמת אישית יותר. טכנולוגיות קמעונות רבות מתוכננות ליצור המשכיות בקשר בין הלקוח למותג. לדוגמא, ניתוח התנהגות לקוח, לצד חיישנים סלולאריים מבוסס מיקום המציינים כי הלקוח נכנס לחנות, מאפשרים לקמעונאי להעביר לו הצעות מותאמות אישית, על בסיס ההתנהגות והיסטוריית הרכישות שלו. במקביל, יש טכניקות פופולארית אחרות, כגון אימיילים בהתאמה אישית וצ'ט חי עם שירות הלקוחות. המגמות בעתיד כוללות בין היתר ארנקים דיגיטליים, מציאות רבודה ובינה מלאכותית. המפתח להתאמה אישית (פרסונליזציה) יעילה אינו שילוב מגוון של טכנולוגיות ואסטרטגיות, אלא יצירת סיפור קוהרנטי, רציף והגיוני עבור הלקוח הבודד. ניתן להשיג זאת רק באמצעות פתרונות מקיפים מבוססי טכנולוגיה, הנוגעים לניהול מלאי, פעילויות בחנות, מצגות דיגיטלית מתקדמות, וניהול נתוני הלקוח.

 

גיימיפיקציה – יותר כיף

מבית מרקחת , עבור בחנות כלבו ועד חנות תכשיטים, מטרתן של טכנולוגיות קמעונות היא להפוך את חוויית הקונה לקלה ומרגשת יותר. גיימיפיקציה נעזרת בדינאמיקה של משחקים כדי להגביר את מעורבות הצרכנים. ניתן להיעזר במשחקים כדי ליצור תחושות של הישג, יכולת, הצלחה, שליטה ושייכות. לדוגמא, אפליקציית "מצא טבעת" באתר של קמעונאית תכשיטים מאפשרת ללקוח לשחק עם ליטושי יהלומים, שיבוצי טבעת, צבעי מתכת, גודל יד, גודל אצבע ואורך, צבע עור ומשתנים נוספים רבים, כדי לדמות ויזואלית את מראה התכשיט על היד. באמצעות שילוב אלמנט התקציב, המשחק יכול להדריך לקוחות לתכשיטים מסוימים באתר, על בסיס ההעדפות האישיות שלהם. גיימיפיקציה, או "fun-tech", אולי נשמעים פחות חשובים, אך כאשר המשחק מספק אינפורמציה ותומך בהחלטות רכישה, עשויה להיות לו השפעה רבה על שביעות רצון הלקוח.

 

רבות נכתב על מנהגי הרכישה אונליין של בני דור המילניום. עם זאת, במאמר שפורסם לאחרונה בפורבס בנושא עתיד הקמעונות, מגלה וולטר לוב (Walter Loeb) כי 58% מדור ה-Z הבא רוצים לקנות בחנות. השינוי מתרחש ללא הרף, וחובה לאמץ אותו. בימים עמוסים במידע, רצוי לאמץ טכנולוגיות קמעונות חכמות כדי לשמור על חווית לקוח עדכנית.
מאת: דיוויד ברומר ורון בר-ארי, שרין טכנולוגיות

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן