searching internet art 44

הפיקו את המירב מחיפוש מתקדם במדיה חברתית

חיפוש במדיה החברתית פותח שלל הזדמנויות לעריכת מחקרי שוק ומתחרים, לחיפוש השראה, לבניית קשרים עיסקיים ועוד. כיצד תוכלו להפיק את המירב מחיפוש בפייסבוק, טוויטר ולינקדאין?

 

חיפוש בטוויטר
החיפוש הרשמי של טוויטר הוא כלי רב עוצמה, שמאפשר לכם:

להתאים את השאילתה (למשל, לא לכלול בו מילה כלשהי, לבחירתכם, כדי לקבל התאמה מדויקת; ועוד).

לקבוע את השפה שבה יוצגו תוצאות החיפוש.

לסנן תוצאות חיפוש על פי שם המשתמש (כדי לראות ציוצים או אזכורים של משתמש ספציפי).

לסנן תוצאות חיפוש על פי מיקום (כדי לראות ציוצים ממיקום מסוים).

לכלול או לא לכלול ציוצים חוזרים (retweets).

להגביל את תוצאות החיפוש לאלה המכילות קישורים או לא (השתמשו בפקודה -filter:links בתוך שאילתת החיפוש שלכם).

 

 

פייסבוק
צילום:JaysonPhotography

חיפוש בפייסבוק

החיפוש של פייסבוק מתבסס ברובו על התאמה מדויקת. כל שתי מילים שתקלידו בשדה החיפוש יציגו לכם תוצאות שמכילות רק את שתי המילים הללו. אם תרצו לראות תוצאות של אחת או יותר משתי מילים המופיעות בשאילתה – עליכם להשתמש בפקודה סמויה: |. לדוגמה: הקלידו את השורה ״יהלומים | תכשיטים״ (ללא הגרשיים) בשדה החיפוש ותקבלו תוצאות המכילות או יהלומים או תכשיטים

 

 

 

חיפוש מתקדם בלינקדאין
לכל אחד מהחלקים הבאים בלינקדאין יש מגוון רחב של אפשרויות חיפוש מתקדם, הרשומות להלן:

אנשים: סננו תוצאות על פי מיקום, קשרים, ענף (קודם) ובית ספר. למשתמשים משלמים זמינות אפשרויות נוספות.

עדכונים: סננו תוצאות על פי מידת החיבור שלכם, צפו בעדכונים מהרשת המיידית שלכם, מחברים של חבריכם או מאנשים שנמצאים בדרגת קשר רחוקה יותר, וכן קבעו מסגרת זמן, מיקום וכדומה.

משרות: סננו תוצאות על פי תאריך, הניסיון המקצועי הדרוש, הענף וכדומה.

חברות: סננו תוצאות על פי מיקום, ענף, קשרים, גודל החברה, הון ועוד.

תשובות: סננו על פי קטגוריות. תוכלו להוסיף מספר קטגוריות.

קבוצות: סננו על פי קטגוריה ושפה

 

 

עם כל כך הרבה אפשרויות, סביר להניח שלא תזדקקו לכלים נוספים. עם זאת, יש כמה פקודות בוליאניות שימושיות למדי, שיכולות להפוך את החיפוש יעיל אף יותר:
העלימו כל מילת חיפוש מהתוצאות באמצעות הוספת סימן מינוס (-). לדוגמה: יהלומים -כדורגל.

שלבו שתי מילות חיפוש בעזרת הוספת המילה AND ביניהן.

חפשו אחת מתוך שתי מילות חיפוש שונות באמצעות שימוש במילה OR בתוך השאילתה

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן