גוצ'י חנות תכשיטי יוקרה

מחקר: שוק היוקרה העולמי יצמח למרות אי-הוודאות הכלכלית

שוק מוצרי היוקרה העולמי ירשום בשנים הקרובות צמיחה שנתית של 5% עד 12%, וזאת לאחר ביצועי השיא שנרשמו ב-2022, כך קובע מחקר שוק היוקרה העולמי לאביב 2023, של ביין אנד קומפני (Bain & Company) ו-Altagamma.

 

על פי המחקר, שוק היוקרה העולמי יגיע בשנת 2030 לשווי של 530-570 מיליארד אירו (כ-625-671 מיליארד דולר), כלומר יכפיל את עצמו ויותר לעומת שנת 2022, וזאת למרות אי הוודאות הכלכלית. 

 

הדוח קובע כי קניות היוקרה בארה"ב אמנם רושמות סימני האטה בשל אי-ודאות כלכלית, אך לעומת זאת באירופה נרשמת צמיחה בהוצאות על מוצרי יוקרה, בזכות עלייה בהיקף התיירות. עם זאת, המגמה עוד עלולה להשתנות במחצית השנייה של 2023. המחקר מדגיש כי קטגוריות השעונים והתכשיטים מצטיינות במיוחד בתחום היוקרה, והצרכנים מחפשים איכות על פני כמות ("פחות אבל יותר טוב").

 

שעוני יוקרה בחנות שעונים בשוויץ
שעוני יוקרה בחנות שעונים בשוויץ

 

בטווח הבינוני, התעשייה מתמודדת עם אתגרים מרכזיים, ובהם לחצי הרגולציה בנושאי סביבה, חברה וממשל תאגידי (ESG), וההשפעה של AI ג'נרטיבי וטכנולוגיות חדשות לאורך שרשרת האספקה.

 

המחקר של ביין אנד קומפני, שבוצע בשיתוף פעולה עם Altagamma, חשף כי שוק מוצרי היוקרה האישיים רשם שנת שיא ב-2022, והגיע לשווי שוק של 345 מיליארד אירו (כ-377 מיליארד דולר). המומנטום החיובי נמשך ברבעון הראשון של 2023, שבו נרשמה צמיחה של 9-11% לעומת הרבעון המקביל ב-2022. עם זאת, במדינות שונות נרשמה צמיחה בשיעור שונה. המחקר הדגיש גורמים כמו התמתנות האינפלציה, עלייה באמון הצרכן באירופה, פתיחתו מחדש של השוק הסיני, והמומנטום החיובי ביפן ובדרום-מזרח אסיה, כגורמים לצמיחה ברבעון הראשון.

 

המחקר גם הדגיש גם את הימשכות המגמה של צרכנים המחפשים אחר תכשיטי יוקרה אייקוניים, שתורמת לצמיחה בקטגוריות כמו שעונים, תכשיטים ותיקים של מותגים מוכרים. ערוצים אחרים של קמעונות וחוויות צוברים מחדש פופולריות, ונרשמת צמיחה יציבה גם בנקודות מכירה של מותגים בודדים, ובערוצי מכירה ישירים. 

 

חנות הדגל של טיפאני'ס ניו יורק
חנות הדגל של טיפאני'ס ניו יורק

 

במבט קדימה, שוק היוקרה צפוי להגיע לשווי שוק של 360-380 מיליארד אירו (כ-393-415 מיליארד דולר) בשנת 2023, ולרשום צמיחה שנתית. המחקר מציג שני תרחישים: בתרחיש החיובי, שוק היוקרה יצמח בשיעור של בין 9% ו-12%, ואילו בתרחיש ריאלי יותר, צפויה צמיחה של בין 5% ו-8%. המחקר צופה גם צמיחה משמעותית בשוק מוצרי היוקרה האישיים, שצפוי להגיע עד שנת 2030 לשווי מוערך של בין 530 ו-570 מיליארד דולר.

 

קלאודיה ד'ארפיציו (Claudia D’Arpizio), שותפה בביין אנד קומפני ומנהלת המחקר בתחום מוצרי היוקרה והאופנה העולמי, הדגישה כי המותגים צריכים להתמקד בצרכנים, לאזן את הפריסה הגיאוגרפית שלהם, להציע הצעות בעלות ערך גבוה, ולהדגיש פריטים אייקוניים ועל-זמניים, על מנת לרשום הצלחה בשוק היוקרה המתפתח. 

 

תערוכת יוקרה בחנות של לואי ויטון
תערוכת יוקרה בחנות של לואי ויטון

 

שוק תכשיטי היהלומים יצמח בחמש השנים הקרובות

 

גם חברת מחקרי השוק Technavio פרסמה לאחרונה מחקר חדש, הצופה כי שוק תכשיטי היהלומים ירשום צמיחה שנתית של 3% ב-5 השנים הקרובות, ויגדל בסך הכל ב-16.6 מיליארד דולר בין השנים 2022 ו-2027. 

 

המחקר צופה כי צפון אמריקה תהיה אחראית ל-44% מהצמיחה הזו, וקובע כי באזור צפון אמריקה, הביקוש לתכשיטי יהלומים בעיצוב אישי, ובמיוחד טבעות נישואין, יצמח משמעותית. השוק גם צפוי לרשום שיאי ביקוש במהלך עונת החגים והחתונות. גם ההתקדמות הטכנולוגית של הקמעונות אונליין דוחפת את הצמיחה של שוק תכשיטי היהלומים בארה"ב.

 

 חנות תכשיטי יהלומים של דה בירס בלונדון
חנות תכשיטי יהלומים של דה בירס בלונדון

 

בנוסף, הדוח קובע כי הצמיחה של שוק תכשיטי היהלומים העולמי מונעת ברובה על ידי המעבר לפלטפורמות מסחר אלקטרוני. עוד נכתב כי מוצרים מזויפים בקמעונות אונליין "הם האתגר העיקרי המעכב את הצמיחה בשוק". מוצרים מזויפים נוכחים במיוחד במזרח התיכון ובדרום-מזרח אסיה, במדינות כמו איחוד האמירויות הערביות, סעודיה, אינדונזיה, סין, הודו, מלזיה, וסינגפור. נושא זה עלול לפגוע בצמיחת השוק באזורים אלו ב-5 השנים הקרובות.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן