כלה תכשיטי זהב הודו

שוק התכשיטים ההודי יוביל את צמיחת הענף העולמי

מכירות התכשיטים של הקונגלומרט ההודי טיטאן (Titan) צמחו ב-22% ל-1.35 מיליארד דולר ברבעון השני של השנה, שהסתיים ביוני. התוצאות של טיטאן, כאינדיקציה לביקוש ליהלומים ותכשיטים בהודו, עומדות בניגוד לשווקים העיקריים האחרים של התעשייה, ובראשם ארה"ב וסין.

 

בארה"ב, מכירות התכשיטים היו השנה חלשות למדי, בטווח מחירים נמוך עד בינוני במיוחד, בשל מדיניות כלכלית הדוקה יותר, וחזרה להוצאות על "חוויות", שפגעו בביקוש לתכשיטים, אחרי תקופה חזקה למכירות התכשיטים בשנים 2021-2022. 

 

בסין, טרם הורגשה ההתאוששות המצופה בשוק הצרכנות, עם ביטול סגרי הקורונה בשנה שעברה.  

 

סין קורונה תכשיטים יהלומים
סין בתקופת הקורונה

 

ארה"ב, סין והודו אחראיות כיום ל-50%, 15-20% ו-5-10% מהביקוש העולמי לתכשיטי יהלומים, בהתאמה. במונחי תכשיטים כלליים (כלומר, כולל תכשיטים שלא משובצים ביהלומים), סין והודו אחראיות לנתח יחסי גדול יותר מהביקוש העולמי, בשל החיבה שלהן לתכשיטי זהב. עם זאת, צ'או טאי פוק (Chow Tai Fook) הסינית, מסרה לאחרונה כי תפעל לקידום יהלומים, מתוך מחשבה קדימה, בניסיון להגדיל את שולי הרווח – למרות שמסורתית, כשלושה-רבעים ממכירות החברה הן של תכשיטי זהב.

 

חנות תכשיטים של צ'אי טאי פוק הונג קונג
חנות תכשיטים של צ'אי טאי פוק

 

במונחי תל"ג, ממוצע התחזיות של קרן המטבע הבינלאומית (IMF), הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי (OECD) והבנק העולמי, הוא כי כלכלת הודו תצמח בשיעור מעט גבוה מ-6.5% בשנה הקלנדרית הבאה, לעומת צמיחה של פחות מ-1% בארה"ב ושל 4.8% בסין.

 

המערכת הכלכלית בסין לא מאפשרת לבצע ניתוח השוואתי שלם של הצמיחה הכלכלית (באמצעות תל"ג כקנה מידה), אך אין ספק שכלכלת המדינה רושמת האטה, במיוחד לעומת הממוצע ב-25 השנים האחרונות. זאת, לאחר שסין הייתה אחראית ליותר מ-40% מהצמיחה הכלכלית העולמית ברבע המאה האחרונה.

 

בסין ובהודו יש אוכלוסיה של מעל מיליארד נפש, מעמד ביניים מתפתח, וקרוב לוודאי ששתיהן יישארו הכלכלות הצומחות במהירות הגבוהה ביותר בעולם, לפחות עד סוף העשור. 

 

ייצור תכשיטים בהודו
ייצור תכשיטי יהלומים בהודו

 

בטווח הבינוני, עם זאת, סין צפויה להמשיך להיאבק בהשלכות הכלכליות של "מדיניות הילד האחד" בין השנים 1980 ו-2015, ועם אתגרים מבניים אחרים, כחלק מהניסיון לעבור לכלכלה המבוססת יותר על שירותים, לאור הדה-גלובליזציה.

 

הודו מתמודדת עם אתגרים משלה, ומוכנה להפוך לכלכלה הצומחת במהירות הגבוהה בעולם, לפחות עד אמצע המאה הנוכחית.

 

כתוצאה מכך, טיטאן מתכננת להגדיל את עסקי התכשיטים בכ-2,500% עד סוף העשור, באמצעות תכנית אגרסיבית להרחבת הרשת, אשר תציב חנויות בכל אחת מ-300 הערים המובילות במדינה.

 

אישה הודית בלבוש מסורתי עם תכשיטים
אישה הודית בלבוש מסורתי ותכשיטים

 

בשנת הכספים שהסתיימה בחודש מרץ, טיטאן – המחזיקה ברשת של כ-800 חנויות , הכולל מותגים כמו Tanishq, CaratLane ו-Zoya and Mia – מכרה תכשיטים בשווי של קרוב ל-4.5 מיליארד דולר. 

 

לאחרונה דווח כי טיטאן רכשה 27% נוספים בחברת התכשיטים ההודית אונליין CaratLane, על פי הערכת שווי של 2 מיליארד דולר – סכום גבוה פי 6.5 מהמכירות אשתקד. עם זאת, ההערכה כוללת תובנות בדבר תחזיות ההנהלה לצמיחה בעתיד. בשנת הכספים האחרונה, המכירות של CaratLane רשמו צמיחה שנתית של 70%.

 

דגל הודו
דגל הודו

 

טיטאן אף ציינה שהיא רואה הזדמנויות להתרחב גם מעבר להודו, בשווקים כמו ארה"ב, שבה האוכלוסייה ההודית גדלה. מעניין לציין כי כי 25 מ-500 החברות הציבוריות הגדולות בארה"ב מנוהלות על ידי מנכ"לים ילידי הודו. מהגרים מהודו הם גם כוח העבודה שאינו יליד ארה"ב, האוחז בנתחו הגדול ביותר של משרות בעלות שכר גבוה בעמק הסיליקון. 

 

בורסת יהלומים סוראט הודו
בורסת היהלומים סוראט, בהודו

 

מאת פול זימניסקי, פורסם באתר GJEPC

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן