תכשיטים לילדים שרשרת חרוזים

תכשיטים לילדים: שוק קטן, פוטנציאל גדול

תכשיטים לילדים הוא סקטור הצומח לאטו בשוק התכשיטים, למרות שכמעט ואינו זוכה לסיקור תקשורתי, והנתח שלו מכלל המכירות קטן בהרבה ממכירות התכשיטים למבוגרים.

 

באופן מסורתי, סקטור התכשיטים לילדים מורכב בעיקר מצמידים בעלי מוטיבים נוצריים, וסיכות. עם זאת, הסקטור פונה כעת גם לתחום של עגילים וצמידי מזל (צ'ארם), לצד פריטים נוספים. בתוך כך, התופעה שנקראת תכשיטי פנדורה (Pandora) נבנתה בעיקר בזכות מכירות תכשיטים לנערות בגילאי 12-18.

 

חנות הכלבו של מייסי'ס (Macy's) בארה"ב מוכרת מזה שנים טווח רחב של תכשיטים מזהב ומתכות יקרות אחרות, המשובצים ביהלומים ובאבני חן. יהלומי הלצברג (Helzberg) היא דוגמא נוספת לחברה בשוק האמריקאי המחזיקה במלאי פריטים דומים, מעגילים צמודים ועד שרשרות וצמידים.

 

תכשיטים לילדים מוצעים לטווח רחב של גילאים – מילדים בני שלוש ועד נערים בסוף גיל העשרה. ואכן, הבעלים של חנות תכשיטים באזור ניו יורק מאמין כי מדובר בשוק כה חזק, הרושם מכירות גבוהות, עד כי הוא מעדיף לדבר על הנושא בעילום שם.

 

"אני מוכר תכשיטים לילדים מזה כ-20 שנה, ונתוני המכירות עולים שנה אחרי שנה. אם לדבר בכנות, אני שמח שיש יחסית מעט חנויות המתמחות בתכשיטים אלו. הרווחיות טובה, והלקוחות חוזרים פעם אחר פעם!"

 

"רמת המודעות של צעירים למתכות ואבני חן יוצאת מן הכלל. האינטרנט, כמובן, מסייע להם לעשות מחקר, ואז יש להם כיוון ברור מה ברצונם לרכוש, וכמה הם אמורים להוציא. לנערות צעירות יותר, למשל, יש כמה אפשרויות, ולכן קיים ביקוש חזק לתכשיטים אופנתיים ומעוררי השראה".

 

 

רחוב היהלומים ניו יורק
צילום:איריס הורטמן

 

תכשיטנית נוספת אמרה כי הדרך למכירה עוברת במלאי שייתן מענה לטווח רחב של הזדמנויות למתנות, ולא רק ציוני דרך חשובים בחיים. תכשיטים אלו, לדבריה, נמכרים בטווח מחירים נמוך יותר של בין 100-300 דולר, אבל שולי הרווח הוגנים ביותר.

 

"העניין הוא למכור כמויות גדולות. מטבעו של השוק הזה, ילדים לא יכולים להרשות לעצמם פריטים יקרים. לכן אנחנו מציעים עיצובים שמאוד לוכדים את העין, במחירים שמאפשרים להם לחזור ולבצע קנייה נוספת. כמובן, גם הורים קונים מתנות לילדיהם, ובמקרים האלו אנחנו מוכרים פריטים יקרים יותר".

 

"צריך להבין שמדובר בשוק מאוד ספציפי", אמר משווק תכשיטים מישראל, שמוכר באמצעות האינטרנט, בעיקר באתרים כמו eBay ו-Etsy. "אי אפשר לכלול את הפריטים האלו במלאי הכללי שלכם, ולצפות שהם יימכרו מתוך גישה של מידה אחת לכולם. צריך להבין איזה סוג של תכשיטים הצעירים יכולים לאפשר לעצמם, ומה 'חם' בכל רגע נתון. צריך לעקוב אחר מגמות באינטרנט, במדיה החברתית וגם בתכניות טלוויזיה פופולאריות".

 

"אי אפשר לצפות מה בדיוק הולך להיות פופולארי, כי לצעירים עשוי להיות טעם מאוד אקלקטי. מצד שני, יש ביקוש יוצא דופן לאותם סוגי תכשיטים, אך אם אוגרים יותר מדי במלאי, נשארים עם הרבה מלאי שאי אפשר למכור, כי הביקוש שברירי. אופנות יכולות להשתנות בין לילה, פשוטו כמשמעו, ויהיה צריך למכור את מה שקניתם במחיר נמוך בהרבה, אם בכלל".

 

"הייתי אומר כי לאורך זמן, עגילים צמודים וצמידים מתכווננים נהנים מהביקוש הרב ביותר", אמר הקמעונאי מניו יורק, "ותכשיטים שניתן להוסיף להם חריטה, ובכך להעניק להם נגיעה אישית, נמכרים אפילו טוב יותר. ונותנים לקמעונאים הזדמנות להוסיף ערך רגשי למכירה. צמידי כסף סטרלינג לילדים תמיד נמכרים היטב, וזהב ורוד תמיד עובד, כי בנות ממש אוהבות את אפקט הוורוד המבריק".

 

כמה חברות תכשיטים, כמו חברת Ikecho Pearls באוסטרליה, התחילו למכור תכשיטי פנינים לתינוקות. במבט ראשון, נראה כי מדובר בתכשיטים פחות מתאימים לילדים, כי הם נחשבים לבעלי מראה יותר שמרני, המתאים לנשים מבוגרות יותר. אך העובדה שהם כה שונים עשויה דווקא לבדל אותם מסגנונות מסורתיים אחרים. זה גם מעניק להורים מגוון רחב יותר לבחירה, בחיפוש אחר תכשיטים לציון אירוע שמהווה ציון דרך.

 

 

צמיד של פנדורה
צילום:Arkadi Bulva

 

תכשיטי כסף סטרלינג מצופים אמייל, כמו אלו שמייצרת חברת Pia & Per מנורבגיה, זוכים אף הם בפופולארית בקרב צעירים. לדברי אחד התכשיטנים, השילוב של צבעים בהירים וחומרים קשים תורם לפופולאריות של הפריטים הללו, והוסיף כי קריטי להבטיח שהפריטים הללו יוצבו בגובה המתאים לילדים".

 

"אם הם רואים משהו יפה, הם אומרים לאימא 'אני רוצה את זה' – ומקבלים את זה", היא אומרת. "אני אוהבת שילדים קטנים נכנסים לחנות, כי ברור שהקמעונאים ישר ימכרו אם התכשיטים יהיו בגובה העיניים שלהם. הם מקבלים מהר מאוד החלטות בנוגע למה שהם אוהבים – בניגוד ללקוחות מבוגרים. הם נוטים להסתכל מסביב ו'להתייעץ' עם חבריהם, וכן לבדוק במדיה החברתית, כדי לדעת מה 'חם'".

 

"המדיה החברתית החליפה את הפרסומות במגזינים ובטלוויזיה, שהציגו מגמות בפני דור הוריהם. אינסטגרם, ואלו הקרויים מובילי דעה באינסטגרם, חשובים ביותר בקביעת מגמות. הרכישות של צעירים עולות כמעט מיידית לאינסטגרם, כדי להראות לחבריהם ולזכות באישור מצדם. הכול הרבה יותר מיידי בימינו. חשוב לדעת שמותגים גם פונים לשוק הזה חזק מאוד באינסטגרם. הם אוספים כמויות מידע עצומות על שווקי היעד שלהם באופן הזה".

 

"המשמעות היא כי שגם קמעונאים חייבים להיות שם. לראות מה חדש ופופולארי, ולעקוב אחר מגמות. על מה הילדים מדברים בחצר בית הספר? אם קמעונאים לא ישלוט בהרגלים של הדורות הבאים, ולא יהיו איתם בקשר, הם לא יבצעו את המכירה – או אפילו יידעו מה הם אמורים למכור. זה מסובך, כמובן כי בסופו של דבר, ההורים הם אלו שמקבלים את ההחלטה הסופית, והם יבחנו גם נושאים כמו מחיר, איכות, אחריות, ואם הפריט מתאים לילד שלהם".

 

דחיפה נוספת צפויה להגיע מכיוון ילדים ובני נוער יזמים, המגדילים את דמי הכיס שלהם על ידי מכירת פריטים אונליין, ובכך מאפשרים לחבריהם לרכוש פריטים מבלי שהוריהם יכולים להפריע או להחליט בעצמם. השגשוג של המסחר האלקטרוני יצר שווקים אונליין, כגון eBay, אמזון ו-Etsy, והעניק למיליוני אנשים את הכוח להגדיל את הכנסתם באמצעות מכירת פריטים משומשים, לא רצויים או תוצרת בית, או סחורות שנקנו במדינות שבהן עלות השכר נמוכה, ונמכרו לשווקים במערב. האתרים הללו אמנם נועדו לבני 18 ומעלה, אך המגמה מרתקת גם נערים מתבגרים.

 

הוקמו אתרי מסחר רבים, שמאפשרים להם למכור פריטים לצעירים אחרים, כמו למשל אפליקציית הקניות בנייד Depop. מדובר באתר מסחר בטלפון הנייד, בעל יותר מ-7 מיליון משתמשים ברחבי העולם, ש-15% מהם מתחת לגיל 16.

 

במבט לעתיד, ברור כי שוק התכשיטים צפוי להתרחב עוד, במיוחד לאור העלייה בעושר בשווקים המתפתחים, והנטייה שלהם ללכת בעקבות החברות במערב. מגמות הצריכה באופן כללי פונות לאוכלוסיה צעירה יותר, כך שכל מה שקשור לילדים צפוי להתחזק. ילדים ובני נוער יבקשו לחקות את האלילים שלהם, במגמה שצפויה רק להמשיך ולהתגבר.

 

אברהם דיין (Abraham Dayan), אתר Rough & Polished

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן