dreamstime 8355814 8709646

HKTDC שומרת על תחזית אופטימית לשוק התכשיטים של הונג קונג

מועצת פיתוח המסחר של הונג קונג (HKTDC) שומרת על תחזית אופטימית לתעשיית התכשיטים של הונג קונג בטווח הקרוב, זאת, למרות תנודתיות בשוק. לדברי דניאל פון (Daniel Poon), כלכלן ראשי (Global Research) ב-HKTDC, השווקים המסורתיים אופטימיים למדי בנוגע לתחזיות המכירות במחצית השניה של 2015 והשנה הבאה, בעוד הביקוש לתכשיטים נותר יציב בשווקים מתפתחים, כמו איחוד האמירויות הערביות וסין.

 

״בצד האספקה, צפוי שעקב השפעות המדיניות המוניטרית של בנקים מרכזיים ברחבי העולם, מחירי המתכות היקרות יישארו תנודתיים בטווח הקרוב״, אמר פון.

 

ניקולס קוואן (Nicholas Kwan), מנהל המחקר של HKTDC, דיווח במסיבת עיתונאים שנערכה לאחרונה, כי מדד היבוא של HKTDC לרבעון השני של השנה עלה ב-1.9 נקודות – ל-46.8, המהווה את העליה השניה ברציפות של המדד. ״למרות שהצמיחה הכלכלית העולמית היתה איטית במחצית הראשונה של 2015, תנאי השוק מצביעים על כך שהסביבה החיצונית תשתפר במחצית השניה של השנה״, אמר.

ה-HKTDC עודו סבור שתחזית הצמיחה בערך היצוא של הונג קונג ב-2015 תעמוד על 3%.

 

 

שעון Big Bang של הובלוט
צילום: Fred Merz

הביקוש לשעוני יוקרה עלול להיפגע מקמפיין המאבק בשחיתות הממשלתי (בצילום: שעון Big Bang של הובלוט)

 

פון ציין, כי בטווח הקצר, תחזית המכירות של תעשיות שונות – לרבות תכשיטים ושעונים – הפכה אופטימית יותר בעקבות השיפור בתנאי הכלכלה העולמית. לדבריו, תחזיות המכירות של שעוני אופנה מרמת הביניים השתפרו כיוון שצרכנים בשווקים מסורתיים הפכו קפדנים יותר והם שמים דגש רב יותר על התמורה שהם מקבלים על כספם.

 

 

 

 

הביקוש בסין לשעוני ביניים-יוקרה מהונג קונג עדיין חזק, בעוד הביקוש לשעוני יוקרה עלול להיפגע מקמפיין המאבק בשחיתות הממשלתי. גאדג׳טים כמו שעונים חכמים מהווים אתגר לתעשיית השעונים של הונג קונג, שמנסה כעת לעמוד בביקוש בשוק לשעונים כאביזרי אופנה, ציין פון.

 

תכשיטנים מהונג קונג, מצידם, צריכים לשאוף לשרוד מול התחרות הקשה מצד מקביליהם בסין, הודו ותאילנד.
״ספקי תכשיטים בהונג קונג צריכים לשפר את התחרותיות שלהם באמצעות חיפוש פעיל של שווקים חדשים; שימוש טוב יותר בחומרים אחרים, כמו זהב קרט ואבני חן; התמקדות בעבודת יד, עיצוב מוצר ומגוון; והצעת שירותים באיכות גבוהה יותר״, ציין פון.

 

 

 

מאת: Jewellery News Asia

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן