Untitled111

שיחה עם מעצב התכשיטים מרטין כץ

מתכשיטים קטנים ועד גדולים, התכשיטן מרטין כץ (Martin Katz) הוא הכוכב של כוכבות הוליווד ונשות עסקים מובילות.

 

אתה די שקט בכל מה שנוגע להלבשת שחקניות לקראת עונת הפרסים, אבל אתה עדיין הבחירה המועדפת על רבות. מדוע זה כך?
״פיתחנו מערכת יחסים עם סלבריטאיות ועם סטייליסטיות גם יחד, כך שלא החמצנו טקס פרסים מזה 24 שנים. הגענו לנקודה הזו די במקרה: אחת הלקוחות שלי, שהיתה שחקנית, התקשרה אלי ואמרה לי ששחקנית אחרת התלהבה מהעיצובים שלי ודרשה שאבוא מיד לסט ברגע ששמעה שהיא מכירה אותי.

הגעתי לשם והצגתי את עצמי בפני השחקנית השניה: ׳שלום, אני מרטין כץ״, והיא השיבה: ׳שלום, אני שרון סטון (Sharon Stone)׳. היא התאהבה בכמה פריטים ואמרה שתחזור אלי מחר ותאמר לי באיזה בחרה. למחרת התקשרה אלי הלקוחה הראשונה ואמרה ׳שרון רוצה ללוות את השרשרת והיהלומים לבכורה של סרטה החדש, אינסטינקט בסיסי (Basic Instinct)׳. באותו רגע אמרתי שלצערי כנראה נפלה אי הבנה, כי איני מלווה תכשיטים, אלא מוכר אותם וביקשתי שתתנצל בפניה בשמי.

היא התקשתה להאמין, אבל אני אמרתי ׳אלא אם כן היא לובשת לוח עם השם שלי כתוב עליו אף אחד לא יידע שהתכשיטים שלי. ואם תאבד משהו חס וחלילה. אני עלול להפסיד הכל ולא להרוויח כלום, אז בבקשה הביע את התנצלותי׳. מאוחר יותר קיבלתי טלפון ממנהל אולפני פרמאונט (Paramount), בעלה של הלקוחה שלי, שביקש שאלווה לסטון את התכשיטים כטובה אישית. לא יכולתי לסרב ללקוח, אבל ביקשתי טובה בחזרה: שהיא תענוד את התכשיטים במהלך צילומי העיתונות, כך שלפחות יהיה איזכור שלי בתקשורת. הסרט הפך כמובן ללהיט ענק, היא הופיעה על כל שערי המגזינים בעולם ואני הייתי שם לצידה עם תכשיטים. מאז הטלפון לא הפסיק לצלצל״.

 

 טבעת יהלום כחול של לויס
צילום:לויס

בן כמה היית כאשר יהלומים תפס לראשונה את תשומת לבך?
״10. זה בשיקגו, כשהייתי עם אמי בחנות תכשיטים. ישבתי משועמם ואחותי אמרה ׳הנה יהלום 4 קרט!׳ אני זוכר שבהיתי באבן מהופנט, אבל לא הצלחתי להבין מה פירוש המילה ׳קרט׳״.

 

 

האם אבן כלשהי הכניעה אותך?
״כמובן. יהלום כחול. זה היה יהלום ויויד נטול פגמים בליטוש אשר ובמשקל 8 קרט שקנינו מהנסיך ג׳פרי בולקיאן (Jefri Bolkiah) כשהוא נאלץ להיפרד מהיהלומים שלו לאחר הבלגן שהיה עם אחיו, סולטן ברוניי. קנינו ומכרנו את האבן הזו שלוש פעמים״.

טבעות המיקרו-סט שלך שינו את החוקים וכעת זוכות לחיקויים רבים.
״זה קרה באופן מיידי. והן נשרפו מרוב חיקויים. אחת הלקוחות הגדולות ביותר שלנו לטבעות האלה היתה סינדי קרופורד (Cindy Crawford), נהגתי להכין לה סטים כאלה, הטבעות היו כל כך קטנות עד שנראו כמו חוט דנטלי משובץ יהלומים. זה היה מדהים. היינו משתמשים ב-0.6 – זה באמת היה משהו״.

אמרת בעבר ״אם הייתי יכול לשדך בין כל הבעלים שרוצים להוציא לבין כל הרעיות שרוצות לענוד, העסקים שלי היו פורחים״.
״כן, זה מוזר. התכשיטים הכי חשובים נמכרים כאשר הגבר אוהב תכשיטים. דיברתי עם לקוח שלי, שרצה לקנות לאשתו יהלום כחול לפני 11 שנה – רכישה של 1.5 מיליון דולר דאז. כיום זה יהלום ששווה 12 מיליון דולר! ואשתו אמרה ׳לא אענוד אותו. אני מעדיפה טנדר׳. את מאמינה לזה? אלה היו המילים שלה!״.

 

 

 

מאמר זה פורסם במקור באתר GIA.edu ותורגם מאנגלית.
מאת: דון מור, GIA

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן