allocation of income art 7642844

עשירי הודו מוציאים את מרבית כספם על תכשיטים

Kotak Wealth Management, זרוע הבנקאות הפרטית של בנק Kotak Mahindra, אשר מספק יעוץ פיננסי למשפחות עשירות בולטות בהודו, דיווח כי במהלך 2013 משקי הבית והאנשים האמידים ביותר במדינה הוציאו את הסכומים הגדולים ביותר על קטגוריית התכשיטים.

 

בנוסף, שעוני יוקרה ותכשיטים היו הפריטים המועדפים ביותר כמתנות בקרב העשירים מאוד, שאוהבים להוציא כסף על קניית מתנות לחברים וקרובי משפחה.

 

 

החברה השיקה לאחרונה את דו״ח ״ראש הפירמידה״ (Top of the Pyramid) שלה, הבוחן את דפוסי ההוצאה בקרב משקי הבית העשירים (HNH) והאנשים העשירים (HNI) ביותר בהודו. המחקר מגדיר HNH כבעלי הכנסה מינימלית של כ-4.1 מיליון דולר לאורך 10 שנים.

 

 

הדו"ח מתמצת את מצב הרוח של ״מוכנות לשינוי״ בקרב HNH בהודו בהקשר של שינויים כלכליים, סביבתיים ופוליטיים במדינה. במהלך 2013 HNI הפכו אופטימיים ובטוחים יותר, תחושה שבאה לידי ביטוי בהוצאות שלהם על נסיעות יוקרה, פילנטרופיה והשקעות, כאשר אפיקים כמו הון פרטי נבדקים בצורה נרחבת.

 

 

הדו"ח מעריך גידול של 16% במספר ה-HNH בהודו לכ-117,000 משפחות בשנת הכספים 2013-14, וצופה שהנתון ישולש (343,000 משפחות) בשנים הקרובות. כתוצאה מכך, השווי הנקי של משפחות אלה צפוי לזנק בשיעור שנתי מצטבר של 34% – מכ-1.7 טריליון דולר ב-2013-14 ל-6.7 טריליון דולר ב-2018-19. מעניין לציין, שכמעט 45% מהאנשים העשירים במיוחד כיום גרים בערים קטנות.

 

דפוסי רכישת מתנות בקרב משפחות עשירות בהודו
צילום:Top of the Pyramid 2014, Kotak Wealth Management
תרשים - דפוסי הוצאות בקרב משפחות עשירות בהודו
צילום:Top of the Pyramid 2014, Kotak Wealth Management

לדברי סי. ג׳איארן (C. Jayaram), מנהל שותף בבנק, ״הדו״ח השנתי לוכד בדיוק את מצב הרוח וההתנהגות של העשירים במיוחד על רקע האופטימיות הכללית של הכלכלה. עשירי הודו יוצאים מאיזור הנוחות שלהם ומשקיעים יותר כסף בדברים נדירים ומסוכנים יותר – אוכל אקזוטי, הון פרטי ואפילו מסעות לחלל. המנטרה של ההוצאות היא אמנם אקסקלוסיביות, אבל הם מתעניינים גם בתרומה חזרה לקהילה. HNI תומכים במגוון יוזמות חברתיות״.

 

המחקר מחלק את עשירי הודו לשלושה מגזרים: יורשים, יזמים ואנשי מקצוע – האנשים הנכללים בכל קטגוריה כזו מתנהגים בצורה שונה בכל הנוגע להוצאות ולהשקעות שלהם. יורשים ויזמים למשל, מעדיפים השקעה חוזרת של 20-25% מההכנסה שלהם בעסקים המרכזיים שלהם, לעומת אנשי מקצוע, שמעדיפים חסכונות והשקעות פרטיות.

 

לדברי Kotak, שוק היוקרה בהודו הגיע כמעט ל-510 מיליארד רופי ב-2013, לעומת 360 מיליארד ב-2012. הנתון צפוי לעלות בשלוש השנים הקרובות ליותר מ-840 מיליארד מגמה המשקפת את הביקוש הגובר בהודו לצרכנות יוקרתית במיוחד.

 

תכשיטים בראש
משקי הבית העשירים מאוד, שאקסקלוסיביות היא הגורם המכריע בהוצאות הספונטניות שלהם, הרבה פחות מאופקים. נצפתה עליה משמעותית בהוצאות: מ-30% מכלל ההכנסה ב-2012 ל-44% ב-2013. ההוצאות על תכשיטים (16%), בגדים ואביזרים (15%) ומסעות יוקרה (14%) מעידות על תכנון הוצאות באוריינטציה משפחתית.

 

בדו״ח צוין כי: ״בעוד תכשיטים מביעים את העניין של HNI בעבודת יד אקסקלוסיבית ויוצאת דופן, היא גם מהווה השקעה מועילה. מלבד זהב, יש עניין רב גם באבנים יקרות, הודות להחזר הגבוה שלהן. על פי תכשיטן יוקרה ממומבאי למשל, עלותם של אמרלדים באיכות גבוהה עלתה פי 10 מאז 2009, בלי קשר למותגים הפועלים במגזר זה. למעשה, המכסים הגבוהים על תכשיטים מיובאים גורמים להם לא פעם לסחור בעיקר בתכשיטים מקומיים״.

 

קניות היוו את אחד ממנועי הצמיחה של נסיעות יוקרה לסינגפור ודובאי, שם העשירים קונים את התכשיטים והבגדים האופנתיים ביותר, נכתב בדו״ח.

 

״ראש הפירמידה 2014״ מבוסס על ראיונות עומק עם ספקי שירותי יוקרה, כמו חברות נסיעות יוקרה, חברות שעוני יוקרה, חברות תכשיטים, מנהלי רכוש, וכן על מחקר שוק נרחב בקרב 150 אנשים עשירים במיוחד בערים שונות.

 

 

מבוסס על כתבה של Solitaire International

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן