shenzhen art 40

סין ושוק תכשיטי יהלומים לכלות המתרחב במהירות

מה מסביר את המשך העליה בפופולריות של תכשיטי יהלומים לכלות בקרב הצרכנים בכלכלות הבשלות ומתפתחות ברחבי העולם?

 

ברמה האישית, טבעת האירוסין מהווה סמל מוחשי לצעד הראשון במסע של אהבה ומשקפת את מחויבותו של החתן. ההתחייבות שעושה אדם אהוב, שמוכן ומסוגל לפרנס את ארוסתו, היא מרכיב חיוני באידאל הנישואים. אם כי בזוגיות שיוויונית יותר מבחינה כלכלית חתונות הפכו גם לאמצעי שבו כלה מפגינה את יכולתה להשיג דברים בעצמה.

 

ברמה האישית, טבעת האירוסין מהווה סמל מוחשי לצעד הראשון במסע של אהבה ומשקפת את מחויבותו של החתן
צילום:Linqong | Dreamstime.com

כאשר תכשיטי יהלומים לכלות החלו להיות משווקים באופן נרחב לצרכנים בארה"ב בתחילת המאה ה-20, הנצחיות והיופי של היהלום הפכו במהירות ובטבעיות להיות קשורות ליופיה של האהבה ולעוצמה הגולמית של מחויבות אמיתית. זהו השילוב המושלם של האידאל הארכיטיפי של אהבה ומחויבות, שבא לידי ביטוי נשגב במציאות פיזית. לכן התופעה של יהלומי כלות ממשיכה לצמוח – זה פשוט רעיון טוב. זה מהדהד משהו עמוק בנפש, וצרכנים אמידים בכלכלות מתפתחות אינם חסינים.

 

הדוגמה המושלמת למשיכה המתמשכת של תכשיטי יהלומים לכלות היא ההצלחה שלהם בסין. יותר ויותר צרכני יוקרה בסין מניעים שווקי יוקרה רבים בעולם, לרבות תיקי יד יוקרתיים, שעונים, מכוניות ויהלומים. באופן כללי, סין אחראית כיום לשליש מכל רכישות היוקרה ברחבי העולם.

 

לדברי דה בירס (De Beers), צריכת תכשיטי היהלומים העולמית הסתכמה ב-2013 ביותר מ-79 מיליארד דולר. נתח השוק בעל הצמיחה הגדולה ביותר הוא סין, בה המכירות עלו ביותר מ-14% בשנה והעליות עמדו על 21% בממוצע בעשור האחרון, כך שסין אחראית כיום ליותר מ-13% מהביקוש העולמי.

 

נשים נשואות הובילו את המגמה הצרכנית בסין עם כמעט שני שליש מרכישות תכשיטי היהלומים, אבל הנישה השניה בגודלה או – חמישית מהשוק, היו תכשיטי כלות לבדם.
יתרה מכך, לתכשיטי כלות יש את המחיר הממוצע הגבוה ביותר ואת מספר הקרט הממוצע הגבוה ביותר ליחידה.

 

 

אחת המגמות המובילות ברחבי העולם היא ליטוש פנסי. יש שבעה איפיונים פסיכולוגיים של קונים וההעדפות שלהם לליטושים מסוימים.

 

הליטוש והצורה של היהלום

שלושה יהלומים בליטוש טיפה ליטוש אגס
צילום:אלון פורת ל- IDI

 

ליטוש כרית – האנשים האלה הם טיפוסים עירוניים מאוזנים, ארציים ומתוחכמים, אבל עדיין נאמנים עד בלי די.
ליטוש אמרלד – נדיבים ומביעים חיבה, בני הזוג האלה אוהבים לפנק אחד את השני.
צורת לב – זוגות מוחצנים ופתוחים שמתקבלים באהדה בכל מקום בוחרים אותו.
ליטוש מרקיז – אופנה, זוהר וכיף מאפיינים את הזוגיות של אלה שאוהבים את הצורה הזו.
צורה אובלית – פרופורציות, איזון ויושרה הם מרכיבים מרכזיים של הזוג שמעדיף את הצורה הזו.
צורת אגס – נשמות חופשיות, אינטלקטואלים ומלאי הבעה. עצמאיים, נאמנים במיוחד איפה שצריך.
ליטוש פרינסס – היא בבת עינו והוא אוהב להשוויץ בה, הוא בן זוג יציב ומגונן.
בריליאנט עגול – שמרנים, נאמנים, בעלי ערכים מסורתיים.
ליטוש עגול מיוחד – שמרנים, אבל שלא כמו הוריהם מוכנים למשהו חדש וטוב יותר.

 

אפשר לצפות שנישת הכלות – אשר מונעת באופן טבעי מרגש, פרסום וכוחות השוק – תשגשג ברחבי העולם בעוד קהל הצרכנים האמידים ממשיך לגדול.

 

מספר חברות מתקדמות ממוצבות היטב כדי לספק את הביקוש הזה.

 

אחת ספציפית, קבוצת ר.א. ריאם (R. A. Riam Group), מייצרת מגוון מצליח במיוחד של ליטושי יהלומים מיוחדים עבור ענף התכשיטים. החברה היא אחת הספקיות הבינלאומיות המובילות של ליטושי כרית, וידועה בעיקר בליטושי יהלומים יחודיים וסטנדרטיים, כמו גם כיצרנית ישירה של יהלומים בודדים.

 

 

קבוצת ריאם מייצרת קולקציה יפה ועשירה של סגנונות לכלות ותכשיטי אופנה, כמו גם טבעות חגיגיות וכל סוג של יהלומי סטאד וסוליטר בסיסיים. הם ידועים בעיצובי תכשיטים עטורי פרסים וסגנונות קובעי טרנדים.

 

כספקים מרכזיים של תכשיטי כלות לרשתות שיווק אזוריות וחנויות תכשיטים, הם מספקים מגוון מורצים מוביל ביהלומים בודדים ותכשיטים באסיה, צפון אמריקה, אירופה ואוסטרליה. קבוצת ריאם מייצרת בארה"ב, סין והודו. ראוי לציין במיוחד, כי חברה זו מתמחה ביצירת מוצרים בלעדיים לנכסי קניין רוחני מוגנים, לקוחות מותגים פרטיים ובתי אופנה.

 

 

מאת: Jewellery News Asia

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן