צרכנים חנות תכשיטי יוקרה

מכירות התכשיטים בארה"ב המשיכו להתחזק בפברואר

מכירות תכשיטי ושעוני היוקרה בארה"ב רשמו עלייה של 6.2% בפברואר 2017, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. במהלך פברואר, הסתכמו המכירות ב-7.1 מיליארד דולר, כך עולה מנתונים לא סופיים שמפרסם משרד המסחר האמריקאי. המכירות בחודש זה משקפות את הביקוש לתכשיטים לרגל חג האהבה, ולנטיינס דיי (Valentine’s Day), שנחשב לתקופת המכירות השלישית בחשיבותה בשוק האמריקאי, אחרי חג המולד ויום האם. היה זה החודש השישי ברציפות של עלייה במכירות, בשיעור גבוה בהרבה מהעליות הקלות שנרשמו בחודשים המוקדמים של 2016.

 

תכשיטנים מומחים איבדו נתח שוק בפברואר

 

סך מגמות מכירות התכשיטים והשעונים בארה"ב 2016-2017
צילום:IDEX Online

לאחר שרשמו מכירות חלשות בתחילת 2016, תכשיטנים מומחים בשוק האמריקאי נהנו ממכירות חזקות בעונת החגים החשובה במיוחד בחודשים נובמבר-דצמבר, וזכו בנתח שוק על חשבון קמעונאים המוכרים מוצרים רבים, ובהם תכשיטים.

 

עם זאת, בינואר ובפברואר תכשיטנים מומחים רשמו מכירות חלשות בהרבה, ואיבדו נתח שוק לקמעונאים המתחרים, המוכרים תכשיטים לצד מוצרים אחרים. תכשיטנים מומחים רשמו ירידה של 2.3% במכירות בפברואר, ואילו קמעונאים המוכרים תכשיטים לצד מוצרים שונים רשמו עלייה שנתית של 11.8% במכירות.

 

תכשיטנים אמריקאים לרוב מתמודדים עם מגמות ביקוש גמישות מאוד. העלייה במכירות אינה עקבית כמו העלייה של כלל מכירות התכשיטים, כולל בחנויות של קמעונאים המוכרים תכשיטים לצד מוצרים אחרים.

 

תכשיטנים מומחים איבדו נתח שוק אפילו בתקופות מכירה מרכזיות

 

באופן מסורתי, תכשיטנים מומחים נהנים מרווחים נאים בשלוש תקופות מכירות מרכזיות במהלך השנה: ולנטיינס דיי, יום האם ועונת החגים של חג המולד. בחודשים אחרים, קמעונאים המוכרים תכשיטים לצד מוצרים אחרים זוכים בנתח שוק בזכות מכירות תכשיטים אימפולסיביות, לקונים המשוטטים בחנויות ענק ומוצאים משהו לטעמם במחלקת התכשיטים.

 

עם זאת, ב-2016 תכשיטנים מומחים הגדילו את נתח השוק שלהם רק בשתיים משלוש תקופות מכירות עיקריות: בוולנטיינס דיי ובחג המולד. ואילו ב-2017, תכשיטנים מומחים איבדו נתח שוק לקמעונאים המוכרים מוצרים רבים גם בעונת המכירות החשובה של ולנטיינס דיי.

 

ברור כי תכשיטנים מומחים נתקלים בשלב זה בקשיים, בשעה שקמעונאים המוכרים תכשיטים לצד מוצרים אחרים נהנים ממכירות תכשיטים חזקות.

 

מכירות השעונים מעט חלשות ממכירות תכשיטים

 

בחלוקה לקטגוריות, מכירות תכשיטי היוקרה התחזקו בפברואר ב-6.0%, ומכירות שעוני היוקרה התחזקו ב-6.2%. במהלך כמה חודשים בתחילת 2016, מכירות השעונים היו חלשות ממכירות התכשיטים, אך הביקוש לשעונים התחזק בסוף הקיץ האחרון, כך עולה הן מסקר ממשלתי והן מפאנל התכשיטנים שלנו. עם זאת, הביקוש לשעונים לרוב נחלש בתקופת המכירות לקראת ולנטיינס דיי.

 

הביקוש הצרכני יציב

 

סך המכירות הקמעונאיות של כלל המוצרים, להוציא כלי רכב, עלו ב-2.2% בפברואר, בשונה משלושת החודשים האחרונים. החדשות הטובות: תכשיטנים הרוויחו בנתח שוק על חשבון מוצרי צריכה אחרים בפברואר, בהמשך למגמה שנמשכת מאז יולי 2016.

 

תיקונים קלים בנתונים

 

מגמות המכירות הקמעונאיות לעומת מגמות מכירות תכשיטים ושעונים, שינוי שנתי באחוזים
צילום:IDEX Online

משרד המסחר האמריקאי מעדכן את הנתונים המתפרסמים כשלושה חודשים אחרי הדו"חות הראשוניים; כמו כן, הוא מבצע תיקונים שנתיים, לעיתים גדולים למדי.

 

בנתוני פברואר, תיקן משרד המסחר האמריקאי את סך מכירות התכשיטים והשעונים לעלייה של 7.1%, לעומת תחזית ראשונה לעלייה של 6.8%.

 

המכירות של תכשיטנים מומחים ירדו קלות: נתונים עדכניים מראים כי בפברואר נרשמה עלייה של 4.0% במכירות, לעומת הערכה קודמת לעלייה של 4.1%.

 

תחזית אופטימית למכירות התכשיטים ב-2017

 

רשתות תכשיטים אמנם דיווחו באופן כללי על מכירות חלשות ברבעון הפיסקאלי האחרון, שהסתיים בינואר 2017, אך חברות תכשיטים עצמאיות דיווחו באופן כללי על עליות גבוהות יותר במכירות. התחזית המוקדמת שלנו היא כי מכירות התכשיטים בשוק האמריקאי ירשמו עלייה שנתית של כ-4% במהלך 2017.

 

באדיבות IDEX Online

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן