queen elizabeth  s 22

מחקר השוק הצרכני בבריטניה 2015: פניו של הצרכן המודרני

האופן שבו צרכנים קונים תכשיטים השתנה בשנים האחרונות ובעקבותיו נאלץ להשתנות בהתאם גם מבנה קמעונאות התכשיטים והשעונים. אי אפשר להתעלם מהעליה בתכשיטים ממותגים או מהקלות שבה צרכנים יכולים לגלוש באינטרנט.

 

סקר קניית תכשיטים- בריטניה
צילום:Retail Jeweller

 

סקר מותגי תכשיטים בריטניה 2015
צילום:Retail Jeweller
סקר הוצאות תכשיטים בריטניה 2015
צילום:Retail Jeweller

הנתונים הצרכניים הנוגעים ספציפית לתכשיטים עדיין נדירים, והמידע שכן זמין משולב לרוב עם נתוני שוק רחבים יותר על אודות אביזרים, שמקשים על הניסיון לחקור לעומק את המוטיבציה שמאחורי החלטות רכישת התכשיטים של הצרכנים.

 

 

אתר Retail Jeweller, אשר לקח זאת בחשבון, סקר מאגר מייצג של 2,000 צרכנים בריטים, על מנת לברר כיצד הם קונים תכשיטים ושעונים. Retail Jeweller הציג בפניהם שאלות במגוון נושאים, לרבות הרגלי קניית תכשיטים כלליים, תכשיטי כלות ותכשיטי יהלומים, שעונים ותכשיטים ממותגים ועוד.

 

 

החל מהעובדה ש-67.7% נשים המעורבות ברכישת טבעת האירוסין שלהן בעצמן וכלה ב-40% מהנשים שציינו, כי כאשר הן קונות תכשיטים הן עושות זאת עבור עצמן – כל הממצאים הללו מציגים תמונה של מה מניע את הצרכן המודרני בכל הנוגע לקניית תכשיטים ושעונים.

 

הרגלי קניית תכשיטים
״כמעט רבע מהמשיבים החלו לקנות יותר תכשיטים במהלך שלוש השנים האחרונות. אנחנו ב-Beaverbrooks מאמינים שהסיבה לכך היא גורמים כלכליים, העליה באמון הצרכנים והגידול בתכשיטים ממותגים בתעשיה, אשר משקפים את המגמות בעולם האופנה״, אמרה אנה בלקבורן (Anna Blackburn), מנכ"לית Beaverbrooks.

 

״47.3% מהאנשים מגדירים תכשיטים ככל דבר דקורטיבי, לא משנה מאיזה חומר הם עשויים, כאשר 16.5% מהמשיבים ציינו שתכשיטים צריכים להיות עשויים ממתכת יקרה. ראינו עליה בביקוש לפריטים מצופים בתכשיטים אופנתיים יותר״, ציינה בלקבורן.

 

״מהנה לראות שרשתות תכשיטי יוקרה פופולריות מאוד בקרב כל קבוצות הגיל שבהן אנשים קונים תכשיטים. מבחינתנו, שותפות המותג, אופן הצגת המוצר והשירות שאנו מציעים הם המפתח לזה ", סיכמה בלקבורן.

 

המחקר מציג סביבה קמעונאית מגוונת, המוכיחה עד כמה השוק הזה תחרותי, ומדוע חשוב להבטיח שכל הזדמנות רכישה תמוצה עד תום.

 

״המחקר האחרון של Hitachi Capital על התנהגות קניה הראה, ש-83% מהלקוחות נטו מאוד לבחור לקנות מקמעונאי בגלל הזמינות של אפשרויות תשלום, וקמעונאים שאינם מציעים זאת מסתכנים באיבוד כמעט 44% מהלקוחות. המחקר הזה מראה ש-61% מהקונים רוכשים תכשיטים בתדירות נמוכה. כל ביקור – בחנות או באתר – מהווה הזדמנות לבנות נאמנות בקרב הלקוחות ולבצע מכירות. לכן, בשוק הנוכחי, יש יתרון עצום במתן אפשרות ללקוח לשלם באמצעות מגוון אפשרויות תשלום. אם משתמשים בכך באופן טקטי, הצעת אפשרויות תשלום שונות עשויה לחולל מהפכה בעסק״, אמרה ליסה הריסון (Lisa Harrison), ראש פיתוח עיסקי ב-Hitachi Capital, אחת מנותנות החסות לסקר.

 

 

״הדו״ח מדגיש כי המתחרים העיקריים שלנו בתכשיטי היוקרה אינם רק קמעונאי תכשיטים אחרים; כאשר נשאלו על מה היו מוציאים 3,000 ליש״ט לא מתוכננים – רק מעט יותר מ-4% מהנשאלים אמרו שהיו בוחרים לקנות שעון או תכשיטים. מרבית הנסקרים העדיפו להוציא את הסכום על תיקונים בבית או חופשות״, הסביר וילי המילטון (Willie Hamilton), מנכ"ל Company of Master Jewellers, עוד אחת מנותנות החסות לסקר.

 

״זה מדגיש את העובדה שתכשיטנים עצמאיים לא נלחמים רק בשוק תכשיטי היוקרה, אלא גם בשוק ׳קישוטים׳ שמעבר לתכשיטי יוקרה, או אולי שנחשבים לקמעונאים נישתיים בשוק הקישוט? החששות לגורל התכשיטנים העצמאיים גוברים לא רק בגלל שהם מתחרים בשוק גדול יותר, אלא גם מכיוון ש-45.1% מהלקוחות קונים כיום פחות תכשיטים ממה שנהגו לקנות לפני שלוש שנים – וגם אז הם לא בהכרח קונים מתכשיטנים מסורתיים״, סיכם.

 

באדיבות Retail Jeweler

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן