6666

בונהמס: המגמות והתחזיות המובילות לענף התכשיטים ב-2016

בשנת 2015, בונהמס (Bonhams) מכרה יותר תכשיטים מכל בית מכירות פומביות אחר בבריטניה. מדובר חד משמעית במובילת השוק, שהייתה כזו בחמש משבע השנים האחרונות. בונהמס לונדון רשמה ב-2015 היסטוריה בתחום התכשיטים, לאחר שהשיגה ארבעה שיאי עולם חדשים בחדר המכירות החדש של החברה, ברחוב בונד. במאמר שלפניכם, מציגה אמילי ברבר (Emily Barber) – מנהלת מחלקת התכשיטים של החברה בלונדון – את התחזיות שלה, ומה היא מצפה שילכוד את תשומת לב הקונים ב-2016:

 

צמיד יהלומים של סוזן בלפרון
צילום:Bonhams

יהלומים צבעוניים

המחירים של יהלומי פנסי צבעוניים, ובמיוחד יהלומים כחולים, ממשיכים לעלות. 30% מכלל היהלומים הצבעוניים המופקים במכרות הם באיכות נוי. 0.04% בלבד מהיהלומים המופקים במכרות הם כחולים, ונדיר למצוא אותם. בזכות נדירותם, הם גורפים מחירי שיא.

 

אבני חן צבעוניות

הטעם של רוכשי התכשיטים הופך למתוחכם יותר, והם מוכנים להוציא סכומים רציניים על אבני חן צבעוניות באיכות הטובה ביותר. אבני רובי בורמזיות בצבע "דם יונה" ובאיכות הגבוהה ביותר, שלא עברו חימום / טיפול, כמו גם אבני ספיר ייחודיות שלא עברו חימום / טיפול מקשמיר, בורמה או סרי לנקה, גורפות כולן מחירים גבוהים מאוד במכירות פומביות. הסיבה היא שהמכרות המפיקים אותן כבר מעבר לשיא, וקיים חשש כי יתרוקנו ולא יהיה היצע בעתיד.

 

אבני חן צבעוניות אחרות

אספנים וחובבי תכשיטים מגלים עניין רב באבני ספינל, טורמלין, ורובי מיעדים חדשים כמו מדגסקר. אותם יודעי דבר מתחילים כעת להבין באמת את הצבעים, ולהעריך מקורות של אבני חן שבעבר זכו להתעלמות או לא נוצלו מספיק. זה נכון יותר מאי פעם בעבר, לאור הזינוק במחירים של אבני חן מקטגוריות מסורתיות יותר.

 

פנינים טבעיות

פנינים טבעיות איכותיות באמת – מבחינת גודל, אחידות צורה, זוהר ופני שטח חלקים – נדירות מבעבר. זו סחורה יקרה, ולעיתים קרובות קשה מאוד למצוא פנינים באיכות טובה. כתוצאה מכך, פנינים טבעיות מושכות כיום יותר קניינים ואספנים בינלאומיים.

 

תכשיטי אמנות

פריטים חד-פעמיים, או כאלו המיוצרים על ידי "תכשיטנים אמנים" – כלומר תכשיטנים שלא מייצרים פריטים אחידים לחברות התכשיטים הגדולות – נהנים מפופולאריות הולכת וגוברת. תכשיטים כאמנות זוכרים להתייחסות רצינית בימינו. אם לאמנות יש חשיבות כי היא מראה לנו מה אנחנו, ומה אנחנו יכולים להיות, הרי שתכשיטים – העיטור האולטימטיבי – הם הדרך הטובה ביותר להביע זאת. אנו צופים על כן שהביקוש ימשיך לצמוח.

 

 

מקור

יהלום פנסי כחול-אפרפר במשקל 2.97 קרט, משובץ בטבעת בעיצובו של אנדרו גרימה
צילום:Bonhams

אין להמעיט בכוח המשיכה של תכשיטים שעומד מאחוריהם סיפור מצוין, כלומר תכשיטים בעלי היסטוריה עשירה וצבעונית משלהם. אספנים מבריטניה ומהשוק הבינלאומי נמשכים יותר ויותר לפריטים מהסוג הזה – בין אם מדובר בתכשיטים שנענדו בעבר על ידי אייקון אופנה גדול, בני משפחת מלוכה או מפורסמים/סלבריטאים, או בתכשיטים שהשתייכו לאוסף היסטורי לחלוטין, שצלחו מאות שנים של סערות ומעברי ידיים ושרדו ללא פגע.

 

גמיש / משתנה

תכשיטים עתיקים ותקופתיים עוצבו לעיתים קרובות כדי למלא כמה תפקידים. לדוגמא, היהלומים ששובצו בכתר יכלו לעיתים להיפרד מהמסגרת שלהם ולהיענד כשרשרת או סיכה. קרטייה (Cartier) וחברות תכשיטים גדולות בסגנון הזה, הצטיינו בקונספט הזה בשנות ה-20 וה-30 של המאה הקודמת. העיצובים שלהם אולי נראו בטעות פשוטים, אך הצטיינו בצורפות ובשיק. דוגמא מושלמת היא סיכת הבר הגמישה של קרטייה משנת 1934, שעוצבה כך שניתן היה לענוד אותה על השרוול, כחפת, או כסיכה לשיער.

 

אמילי ברבר, מנהלת מחלקת התכשיטים בבונהמס לונדון, אמרה כי "ללא ספק, אנו רואים חזרה למה שקרוי אבני חן יקרות: אמרלד, רובי וספיר. הביקוש חזק מאוד, ונקבעים מחירי שיא. אנחנו רואים כי אבני חן אחרות כגון ספינל נמכרות במחירים גבוהים, ומצפים לעוד ביקוש לאבן החן הנהדרת הזו בשנה הקרובה".

 

היא הוסיפה: "השגנו מחירים יוצאי דופן לפנינים טבעיות במכירות פומביות ב-2015, ואנחנו חושבים שהביקוש לאבנים אלו והמחירים הגבוהים ימשיכו ב-2016".

 

בונהמס עורכת מדי שנה יותר מכירות תכשיטים פומביות מכל בית מכירות פומביות בינלאומי אחר בעולם.

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן