kobi94

נשיא התאחדות תעשייני היהלומים מבקש שקיפות

לקראת כנס הנשיאים וכנס התאחדות הבינלאומית של התאחדויות תעשייני היהלומים (IDMA) שיתחיל בשבוע הבא, ערכנו ראיון עם נשיא התאחדות תעשייני היהלומים בשראל, קובי קורן בו ביקשנו לדעת באיזה נושאים יתמקד כנס חשוב זה.

 

באיזה נושאים יעסוק כנס אידמ"א הפעם?

נשיא התאחדות תעשייני היהלומים, קובי קורן
צילום:קובי פוקס

"אני רוצה להקדים ולומר כי אילו לא היה מתקיים כנס הנשיאים במועד זה, שנקבע כבר מזמן, היינו צריכים לזמן את כל הנשיאים על מנת שנוכל לדון בנושאים החשובים העומדים בפנינו. אנו נמצאים בצומת דרכים בו נדרשת קבלת החלטות נכונות שיצעידו אותנו לכיוון הנכון.

 

הנושאים העיקריים בהם נעסוק נוגעים לאספקת הגלם, יהלומים סינתטיים, תימחור יהלומים מלוטשים, מימון הענף, דרוגי צבע במעבדות גמולוגיות, נושא שקיפות הענף ועוד. נושאים אלו נשמעים כנושאים הרגילים בהם אנו דנים, אבל בכל אחד מהתחומים חלו שינויים והתפתחויות שיש להתייחס אליהם."

 

מה מבין הנושאים שבהם ידונו במפגש הכי רלוונטי לתעשייה בישראל?
"להרגשתי נושא שקיפות הענף הוא נושא שחוזר וצץ בכל תחום בענףי היהלומים והוא רלוונטי לתעשייה בישראל ולתעשייה בעולם. זה מתחיל מדרישות לשקיפות פיננסית שמציבה דה בירס, דרישות המחמירות בכל הנוגע לדוחות כספיים וניהול מאזנים של חברות המקבלות ממנה הקצאות קבועות. ויש לציין כי דה בירס היא לא מפיקת הגלם היחידה העושה זאת. גם רשתות קימעונאיות לתכשיטים דורשות התנהלות שקופה וברורה, גם הבנקים הממנים את הענף דורשים שקיפות, גם רשויות המס בישראל דורשות שקיפות מהענף וניתן לומר כי דרישת השקיפות היא דרישה דומינננטית וחשוב בהתנהלות תאגידים עסקים במאה 21.

 

נושא נוסף הוא דרוגי היתר של הצבע ביהלומים, זהו נושא רלוונטי לתעשיה בארץ ולתעשייה העולמית. קיימת בעיית דרוגי הצבע במעבדת EGL International . נחשפו פערים של שלושה דרוגי צבע דבר שגרם לסגירת מעבדה בארץ ולבדק בית רציני ב-EGL. בנוסף נחשפה במעבדת ה-GIA בארץ, בעיה שכרגע אגדיר אותה כטיפול צבע ארעי ביהלומים, מאחר והבירור לא הסתיים והנושא נמצא בבדיקה. דו"חות הדרוג של היהלומים נמצאים בשוק והבעיה לא נעלמה. מתפקידנו לקבל החלטות ברורות לטיפול בנושא ואולי אף להטיל סנקציות על מפרי ההנחיות."

 

 

 

היהלומים הסינתטיים מהווים אתגר גדול לתעשיית היהלומים. מה לדעתך צריך לעשות בנידון?

דירוג צבע GIA
צילום:Valerie Power, GIA

 

"נושא היהלומים הסינתטיים הוא אחד מהבעיות המרכזיות העומדות כיום בפני ענף היהלומים העולמי. אנו, הפועלים בתחום היהלומים הטבעיים, צריכים לדרוש שתעשה אבחנה ברורה, בכל הדרכים האפשריות, בין יהלומים טבעיים המופקים במכרות, ליהלומים סינטתיים המיוצרים בבתי חרושת. האבחנות האלה צריכות להיעשות בכל שלבי השיווק של היהלומים: מהמעבדות הגמלוגיות הבודקות – חשובה הבחנה ניראת לעין בדו"חות הדרוג, לדאוג לבידול במיתוג ואנו חייבים לוודא שציבור הצרכנים מבין שמדובר בשני מוצרים שונים."

 

לאיזה עוד נושאים תרצה להתייחס בכנס אידמ"א?
הייתי רוצה להעלות את נושא מימון ענף היהלומים. כיום פחות כסף מגיע לענף היהלומים העולמי ועל כן עלינו למצוא דרכים למשוך כסף לענף, לא רק באמצעות הבנקים. אנו מאמינים בענף היהלומים ובחוזקו וצריכים לחשוב יחד על דרכים יצירתיות למשוך משקיעים חדשים לענף."

 

 

מאת: איריס הורטמן

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן