יהלומי גלם ויהלומים מלוטשים

ירידה במחירי היהלומים המלוטשים בספטמבר

לאחר עליות קלות במחירי היהלומים בחודשים יולי ואוגוסט, מדד מחירי היהלומים המלוטשים רשם ירידה בספטמבר. המדד החל את החודש ברמה של 120.74, והסתיים ברמה של 119.49.

מחירי יהלומים מלוטשים ספטמבר
צילום:IDEX Online

 

ירידות רב-חודשיות במחירי היהלומים

 

מחירי היהלומים המלוטשים מצויים בירידה מאז אמצע השנה שעברה. המדד מצוי כעת בנקודה הנמוכה מזה למעלה משלוש שנים.

 

מחירי היהלומים המלוטשים רשמו עד כה מאז ינואר 2014 ירידה של 9.1%. בחישוב חודשי, מחירי היהלומים המלוטשים בעולם רשמו בספטמבר עלייה חודשית של 0.3% לעומת אוגוסט. בחישוב שנתי, המחיר הממוצע בספטמבר רשם ירידה של 2.9%.

מחירי יהלומים מלוטשים ספטמבר
צילום:IDEX Online

 

ירידות מחירים לפי גדלי יהלומים

 

בחישוב חודשי, כלומר השוואה בין ספטמבר לאוגוסט 2017, נרשמו עליות מחירים בארבע קטגוריות, ירידות מחירים בקטגוריה אחת, וקיפאון במחירים של שתי קטגוריות.

 

בחישוב שנתי, נרשמו ירידות בארבע קטגוריות, ועליות מחירים בשתי קטגוריות: המחירים של יהלומים במשקל 2 קרט ו-4 קרט רשמו עליות, ואילו ביתר הקטגוריות נרשמו ירידות מחירים.

 

המגמה הכללית לטווח ארוך, היא כי יהלומים במשקל 4 קרט רושמים את התנודתיות הרבה ביותר במחירים, למרות שיהלומים במשקל 3 קרט רשמו את הירידה השנתית החדה ביותר מאז אמצע 2015. מדצמבר 2015 ואילך, נרשמה יציבות מחירים יחסית בקטגוריות המשקל של 1 קרט, 1.5 קרט ו-2 קרט.

 

מחירי יהלומים עגולים ספטמבר
צילום:IDEX Online

 

תחזית

 

השוק התחיל לחזור לחיים בחודש החולף, לאחר חופשת הקיץ, השקטה באופן מסורתי. כאשר בוחנים את מרכזי המסחר העיקריים ביהלומים, מגלים פעילות יציבה יחסית.

 

תערוכת התכשיטים ואבני החן של הונג קונג, שנערכה ב-13 עד 17 בספטמבר, הייתה סולידית, גם אם לא מרהיבה, ונרשם בה ביקוש משמעותי למדי ליהלומים באיכות נמוכה יותר.

 

המסחר באוקטובר צפוי להיות בסך הכל שקט יחסית, בשל חג הסוכות במחצית הראשונה של החודש, וחגיגות דיוואלי בהודו במחציתו השנייה.

 

מאת אלברט רובינסון, IDEX Online

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן