יהלומים ורודים ארגייל אוסטרליה

עתיד ורוד: העשור שבו נשברו כל שיאי היהלומים הצבעוניים

מחירי יהלומים צבעוניים בכלל, ומחירי היהלומים הוורודים במיוחד, עלו בעקביות במהלך עשר השנים האחרונות – כך עולה מדוח שמפרסמת קרן המחקר של יהלומי פנסי צבעוניים (FCRF). על פי הדוח, בין השנים 2010 ו-2019 עלה מדד מחירי היהלומים הצבעוניים ב-77%. את המדד הובילו יהלומים ורודים, שמחיריהם זינקו ב-116%. גם מחירי היהלומים הכחולים רשמו בעשור החולף עלייה מרשימה של 81%, ואילו מחיריהם של יהלומים צהובים עלו ב-21%. 

 

כמה מהקטגוריות המובילות שעליהן מצביע הדוח: מחירי יהלומים ורודים שמשקלם 5 קרט עלו ב-99%, המחיר של יהלומי פנסי ויויד כחולים במשקל 1 קרט עלו ב-135%, והמחיר של יהלומי פנסי ויויד צהובים במשקל 3 קרט ו-5 קרט עלה ב-30%.

 

יהלומי מעבדה צבעוניים סוורובסקי
צילום: Swarovski

מחירי היהלומים הצבעוניים אמנם הצטיינו בעשור החולף, אולם ב-2019 נרשמה דווקא ירידה קלה של 1.4% במחירון הכללי, וזאת "בעיקר בשל ירידה של 5.4% במחירי היהלומים הצהובים", כפי שצוין בדוח. במהלך 2019, מחירי היהלומים הוורודים והכחולים רשמו יציבות, ומחיריהם של יהלומי פנסי ויויד ורודים עלו ב-4.4%.

 

ג'ים פאונדס (Jim Pounds), חבר ועדת הייעוץ של קרן המחקר של יהלומי פנסי צבעוניים, מסר כי "הירידות שראינו ב-2019 במחירי יהלומי הפנסי הצבעוניים הן אפקט גל (ripple effect) שנגרם בשל ירידה דו-ספרתית במחירי היהלומים חסרי הצבע בשנים האחרונות. מבחינת כרייה, אנו חווים כעת מחסור ביהלומי גלם צבעוניים איכותיים, ולכן אופטימיים למדי בנוגע לעתיד".

יהלומי צבעוניים VMK
צילום: VMK

ברבעון האחרון של 2019, מחירי היהלומים הוורודים ירדו ב-0.2%, מחירי היהלומים הכחולים ירדו ב-0.5%, וקטגוריית היהלומים הצהובים היחידה שרשמה עלייה משמעותית הייתה יהלומי פנסי ויויד צהובים במשקל 10 קרט, שמחיריהם עלו ב-1%.

עשור שובר שיאים

בעשור החולף, נרשמו גם כמה שיאים מדהימים במחירי יהלומי פנסי צבעוניים במכירות פומביות. בראש רשימת השיאים ניצב "הכוכב הוורוד" (The Pink Star) – יהלום מרהיב במשקל 59.60 קרט, שנמכר במכירה פומבית של סותבי'ס (Sotheby’s) שנערכה ב-2017. "הכוכב הוורוד" נמכר לענקית התכשיטים צ'או טאי פוק (Chow Tai Fook) תמורת שיא בלתי נתפס של 71.2 מיליון דולר. מחיר זה הפך את "הכוכב הוורוד" ליהלום הצבעוני היקר אי פעם. 

יהלום הכוכב הוורוד טבעת
צילום: Sotheby's

יהלום ורוד מרשים נוסף – "גראף הוורוד" (Graff Pink), מסוג lla, בליטוש מלבני ובמשקל 24.78 קרט – נמכר תמורת 46 מיליון דולר במכירה פומבית של סותבי'ס בשנת 2010. יהלום זה החזיק במחיר השיא למכירה פומבית במשך שבע שנים, עד ששיאו נשבר עם מכירתו של "הכוכב הוורוד".

 

גראף יהלום ורוד גדול
צילום: Graff

בעשור החולף נשבר גם מחיר השיא עבור יהלום כחול במכירה פומבית. היהלום ששבר את השיא היה "אופנהיימר הכחול" (Oppenheimer Blue) שמשקלו 14.62 קרט – יהלום פנסי ויויד הכחול הגדול ביותר שנמכר אי פעם, תמורת 58 מיליון דולר, במכירה פומבית של כריסטי'ס (Christie’s) בשנת 2016. "אופנהיימר הכחול" נישל מתואר היהלום הכחול היקר אי פעם את "הירח הכחול של ג'וזפין" (The Blue Moon of Josephine) – יהלום כחול במשקל 12.03 קרט, בליטוש קושן, חסר פגמים בדרגת צבע פנסי ויויד כחול, שנמכר על ידי סותבי'ס תמורת 48.4 מיליון דולר בשנת 2015. 

 

יהלום כחול אופנהיימר בלו
צילום:Christie's

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן