טבעת נישואין חתונה יהלום

האם שוק היהלומים בדרך לזינוק במחצית השנייה של 2021?

רמות מלאי נמוכות, כלכלה המתאוששת מהקורונה בזכות החיסונים, וביקוש עצור לתכשיטי חתונה, יוצרים ציפיות גבוהות בענף היהלומים ביחס לשארית שנת 2021, כך עולה מניתוח של אנליסט היהלומים פול זימניסקי.

 

המומנטום בתעשיית היהלומים, שתחילתו בהתאוששות במהלך המחצית השנייה של 2020, המשיך ואף התגבר בחודשים הראשונים של 2021. במפתיע, היסודות של תעשיית היהלומים נראים חזקים יותר כיום, עם היציאה מהמגפה, מאשר בתחילתה – ומציבים תנאים נוחים, שיימשכו במחצית השנייה של 2021.

 

ההיצע של מפיקות היהלומים, שירד אשתקד משמעותית, צפוי לשמור על רמות נמוכות בחישוב רב-שנתי, למרות שרוב הפעילויות שנפגעו ישירות בקורונה נפתחו מחדש. נכון לרבעון הראשון של 2021, דה בירס (De Beers) ואלרוסה (Alrosa) מצביעות על ירידה משמעותית במלאי, שהביאה את המלאי של שתי מפיקות היהלומים הגדולות ביותר לרמות הנמוכות מזה שמונה שנים לפחות, כך מעריך זימניסקי.

 

משאית כריית יהלומים זימבבואה
צילום: fivepointsix / shutterstock.com

רמת המלאי הנוכחית של דה בירס מסתכמת על פי ההערכות בכ-12 מיליון קרט יהלומי גלם, לעומת 19 מיליון קרט ב-2020, 16 מיליון קרט ב-2019, וקרוב ל-21 מיליון קרט ב-2015 (ראו גרף להלן). בנוסף, המלאי "העודף" של דה בירס, כלומר המלאי הרגיל לפעילות, מסתכם כיום על פי ההערכות בפחות מ-2 מיליון קרט – ומתקרב לאיזון, או אפילו לגירעון ביחס לביקוש. ניתוח מצב המלאי של אלרוסה מצביע על מגמה דומה. יחד, דה בירס ואלרוסה מחזיקות השנה בכ-55% מהיצע היהלומים הגלובלי במונחי משקל, ובכ-65% ממלאי היהלומים במונחי שווי. 

 

מלאי יהלומים קורונה 2021
מקור: Paul Zimnisky

מבחינת ביקוש, עונת חג מולד טובה מהצפוי, וראש שנה סיני חזק מהצפוי לתכשיטנים הסינים בחודשים לאחר מכן, הניחו יסודות איתנים לביקוש ליהלומים, שנמשך לתוך 2021. בחודש אפריל, חברת התכשיטים הגדולה בארה"ב, סיגנט (Signet), העלתה ב-2.4% את תחזית המכירות לשנת הכספים שתסתיים בינואר 2022, בזכות "רוח גבית של תכנית התמריצים, החזרי מס, והתלהבות צרכנית בעקבות מבצע החיסונים". 

 

בשיחה עם אנליסטים, חברת LVMH (הבעלים החדשה של טיפאני'ס) מסרה כי המכירות של טיפאני בתחילת 2021 "ככל הנראה" עלו ב-8-9% לעומת הנתונים שנרשמו לפני שנתיים, לפני פרוץ המגיפה. בשבועות האחרונים, ענקית התכשיטים לוק פוק (Luk Fook), הפועלת בסין רבתי, מסרה כי היא "מצפה לשיפור ניכר במכירות בעתיד הקרוב… [בעוד] המקרו-כלכלה והסנטימנט הצרכני, בשוק הסיני במיוחד, יתאוששו עוד יותר".

 

טבעת יהלום אירוסין נישואין
צילום: wavebreakmedia / shutterstock.com

בתרחיש זה, הביקוש ליהלומים עשוי להגביר במחצית השנייה של 2021 את קצב המכירות שיירשם במחצית הראשונה של השנה, בזכות יציאת הכלכלה העולמית מהקורונה בזכות החיסונים, וביקוש עצור בתחום החתונות – שילוב שעשוי להוביל לזינוק בביקוש ליהלומים מצד הצעירים.

 

ספקית השירותים לתעשיית החתונות, The Knot, צופה כי 2021 תהיה "אחת השנים העמוסות בתחום החתונות מזה עשרות שנים", וזאת על בסיס סקרים ונתוני רישום לחתונות, שבידי החברה. בחודשים האחרונים, ניו יורק טיימס פרסם מאמר שכותרתו "הזינוק המתקרב במספר החתונות".

 

טבעת יהלום אירוסין נישואין
צילום: Peter Bernik / shutterstock.com

תכשיטי נישואין, או תכשיטי חתונות באופן כללי, מהווים כ-33% עד 40% מכלל הביקוש הצרכני ליהלומים. יש לציין כי מכירות התכשיטים לרגל חתונות אינו מסתכם בטבעות אירוסין, וכולל גם טבעות נישואין משובצות יהלומים, אקססוריז אחרים לכלות המשובצים ביהלומים, ותכשיטי יהלומים שנקנים לקראת האירוע על ידי אורחים ומשתתפים אחרים. 

 

מאת פול זימניסקי

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן