diamond art 15462361

ירידה קלה במחירי היהלומים המלוטשים במרץ

מחירון היהלומים המלוטשים של IDEX Online מצביע על ירידת מחירים קלה בחודש מרץ. המדד, שהחל את החודש ברמה של 120.98, סיים אותו על 119.99. ירידת המחירים בחודש שעבר באה בעקבות עליות מחירים בחודשיים הראשונים של השנה.

 

ירידה רב-חודשית במחירי היהלומים

 

מדד מחירי היהלומים המלוטשים - מרץ 2017
צילום:IDEX Online

מאז אמצע השנה שעברה, מחירי היהלומים המלוטשים מצויים בירידה. כעת, מדד מחירי המלוטש מצוי ברמתו הנמוכה מזה ארבע שנים. מאז חודש ינואר 2013, נרשמה ירידה של 9.7% במחירי היהלומים המלוטשים.

 

בחישוב חודשי, מחירי היהלומים המלוטשים בעולם רשמו במרץ ירידה חודשית של 0.3% לעומת פברואר. בחישוב שנתי, נרשמה ירידה של 3.1% במחיר היהלומים הממוצע בחודש מרץ.

 

ירידת מחירים לפי קטגוריות משקל

 

מחירי יהלומים מלוטשים לפי קטגוריות משקל - מרץ 2017 לעומת מרץ 2016
צילום:IDEX Online

בחישוב חודשי, השוואת המחירים בין החודשים מרץ ופברואר 2017 מצביעה על ירידות מחירים בשלוש קטגוריות ועל עליית מחירים בקטגוריה אחת: מחירי היהלומים במשקל 1.0 קרט, 1.5 קרט, ו-4 קרט ירדו, ואילו מחירי יהלומים במשקל 0.5 קרט עלו. מחירי היהלומים במשקל 2.0 קרט ו-3.0 קרט נותרו ללא שינוי.

 

בחישוב שנתי, נרשמו ירידות מחירים בחמש קטגוריות, ועליית מחירים בקטגוריה אחת בלבד: מחיריהם של יהלומים במשקל 4.0 קרט עלו, ואילו המחירים ביתר הקטגוריות ירדו.

 

בניתוח מגמה כללית לטווח ארוך, מחירי היהלומים שמשקלם 4 קרט רשמו את תנודתיות המחירים הרבה ביותר, ואילו יהלומים במשקל 3 קרט רשמו את הירידה השנתית החדה ביותר מאז אמצע 2015. מדצמבר 2015 ואילך, נרשמה יציבות יחסית במחירי היהלומים במשקל 1 קרט, 1.5 קרט ו-2 קרט.

 

תחזית

 

מחירי היהלומים ממשיכים את מגמת הירידה שנרשמת מאז אמצע 2016. במקביל, מחירי הגלם עולים בשל ביקוש חזק, ומפעילים לחץ נוסף על שולי הרווח, הנמוכים למדי מלכתחילה.

 

עושה רושם שהסנטימנט בשוק היהלומים המלוטשים נחלש, וכי סוחרים מתכוננים לעונת החגים של פסח ופסחא. גם דיווחים מתערוכת השעונים והתכשיטים באזל-וורלד (BaselWorld), שנערכה בסוף מרץ, מצביעים על האטה, כאשר זהירות היא מילת המפתח.

 

באדיבות IDEX Online

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן