platinum bars and grains 63

תכשיטי פלטינה גוברים על הקושי בשווקים המובילים

הפער בין מחירי הזהב למחירי הפלטינה הוביל להתחזקותה של המתכת האחרונה ב-2015, וייצר שורה של הזדמנויות משמעותיות הן לקמעונאים והן לצרכנים – כך עולה מברומטר הקמעונאים השנתי שמפרסמת גילדת הפלטינה הבינלאומית (PGI). המחקר, שבוצע בינואר-פברואר 2016 על ידי מומחים עצמאיים ואנליסטים מהתעשייה, חושף את נתוני המכירות הקמעונאיות של תכשיטי פלטינה ב-2015, ומציג תחזית לשנה הנוכחית.

 

במחקר השתתפו כ-400 חברות תכשיטים קמעונאיות, בעלות כ-23,000 נקודות מכירה קמעונאיות, בארבעת השווקים הבינלאומיים העיקריים: סין, הודו, יפן וארה"ב.

 

שיבוץ תכשיטים
צילום:IDI

סין

כלכלת סין צמחה אשתקד ב-6.9%, שיעור הצמיחה הנמוך מזה 25 שנה. אולם למרות הירידה הכללית במכירות התכשיטים, תכשיטי הפלטינה הצליחו להתרחב לקטגוריות אחרות, כגון שרשרות וצמידים, שנמכרו לרוב כחלק מסט לצד טבעות אירוסין ונישואין. בסך הכל, הביקוש הקמעונאי לתכשיטי פלטינה בסין רשם ב-2015 שנה של תנודתיות, וירד ב-4%. התחזית היא כי השנה לא יירשם שינוי במכירות, או שתירשם ירידה קלה של עד 3%.

 

 

הודו

כלכלת הודו הושפעה אף היא מההאטה העולמית, אך הוצאות הצרכנים ברמת דווקא עלו ברמת המקרו. צמיחת הכלכלה המקומית סייעה גם לשוק הפלטינה לצמוח, בין היתר בזכות מיצוב תכשיטי הפלטינה כבחירה מתאימה לצרכן העירוני, הצעיר והשאפתן. מכירות הפלטינה רשמו אשתקד עלייה מרשימה של 24% והתחזקו בכל קטגוריות המוצרים, כולל צמידי אהבה ותכשיטים לגבר. התחזית היא לצמיחה דומה של 23% בשנה הקרובה, וכי הביצועים יהיו טובים מהממוצע בענף.

 

יפן

כלכלת יפן רשמה עלייה קלה של 0.6% בתמ"ג בשנה החולפת, והמשיכה בהתאוששותה הקלה לקראת אולימפיאדת טוקיו 2020. סייע לכך חורף חם, שהביא ליפן מספר שיא של תיירים, שפקדו חנויות כלבו וחנויות תכשיטים בערי המטרופולין. מכירות תכשיטי הפלטינה ביפן צמחו ב-2.7%, צמיחה גבוהה מזו שנרשמה במכירות התכשיטים בכלל. הקמעונאים אמנם מעט לחוצים לקראת השנה שלפניהם, אך צופים כי מכירות תכשיטי הפלטינה יצמחו בשיעור של בין 1% ל-2%.

 

ארה"ב

כלכלת ארה"ב רשמה צמיחה מתונה של 1.9% בשנה החולפת, וייבוא הפלטינה למדינה רשם עליות חדות בזכות מחירה הנמוך של המתכת. הביקוש הקמעונאי לתכשיטי פלטינה רשם אשתקד עלייה מרשימה של 10%, והתחזית לשנה הקרובה היא להמשך המומנטום החיובי, ולצמיחה של 5% עד 7% במכירות.

 

יו דניאל (Huw Daniel), מנכ"ל גילדת הפלטינה הבינלאומית, אמר בתגובה למחקר כי, "למרות אתגרים מגוונים בקטגוריית היוקרה, ושנה קשה לתכשיטים באופן כללי, קמעונאי התכשיטים שהשקיעו בפלטינה התמודדו עם הקשיים טוב יותר מן המתחרים. המחיר הנמוך היסטורית של הפלטינה היטיב עם צרכנים וקמעונאים כאחד. אפילו בסין, שוק תכשיטי הפלטינה הגדול בעולם, הירידה הייתה פחות חדה מזו שנרשמה בסקטורים אחרים בענף. סין והודו נותרו שווקי פיתוח מרכזיים לתכשיטי פלטינה, שממשיכים לצמוח בשיעור גבוה מהממוצע בשוק".

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן