jewellery art 4102184

סיכום ביניים ל-2016: מכירות התכשיטים זינקו ל-316 מיליארד דולר

מכירות התכשיטים הסתכמו עד כה השנה ב-316 מיליארד דולר, נתון שהופך את הקטגוריה למצליחה ביותר מבין קטגוריות האקססוריז האישיים. מכירות התכשיטים רשמו עד כה צמיחה שנתית של 3%, הנתון החזק ביותר בתעשיית האקססוריז האישיים – כך עולה ממחקר של יורומוניטור (Euromonitor).

 

עוד עולה מהמחקר כי מכירות התכשיטים הקמעונאיות באינטרנט רשמו עלייה שנתית של 15% לעומת אשתקד, והסתכמו עד כה ב-19 מיליארד דולר. ב-2011, לשם השוואה, הסתכמו המכירות ב-9 מיליארד דולר בלבד. ההתמקדות הגוברת של חברות תכשיטי יוקרה בדיגיטל נותנת אותותיה, שעה שמכירות תכשיטי היוקרה ברשת עלו ב-16%, לעומת עלייה של 12% בלבד במכירות אונליין של תכשיטי אופנה. שעונים, לעומת זאת, רשמו את הגידול הנמוך ביותר במכירות קמעונאיות ברשת, בשיעור של 6% בלבד. זה נובע, בין היתר, מתחרות הולכת וגוברת מצדם של שעונים חכמים.

 

לפי יורומוניטור, המכירות של אקססטריז אישיים ירשמו שיעור צמיחה שנתי מורכב (CAGR) של 4% בין השנים 2016 ו-2021, אז יגיעו לשווי של כ-633 מיליארד דולר. תכשיטים ימשיכו להיות הקטגוריה המצטיינת בשנים הקרובות, בזכות הצמיחה באזור אסיה-פסיפיק, ובעיקר בסין ובהודו, שמוכיחות עמידות יחסית לחוסר היציבות שמאפיין את הכלכלה העולמית. אינדונזיה צפויה לרשום את הצמיחה המהירה ביותר בחמש השנים הקרובות, בשיעור של 7.8%, ואחריה הודו עם 6.9%.

 

נתונים אלו עולים בקנה אחד עם מחקר שפרסמה לאחרונה ביין ושות' (Bain & Company), לפיו שוק מוצרי היוקרה האישיים העולמי ירשום השנה צמיחה חד-ספרתית, בדרך לגל חדש של צמיחה איטית אך יציבה בשנים הקרובות. לפי תחזית זו, שוק מוצרי היוקרה האישיים, שהסתכם אשתקד ב-253 מיליארד יורו, יצמח בשיעור של 2-3% עד שנת 2020, אז יגיע להכנסות של 280-295 מיליארד אירו. כמו כן, קבע אותו מחקר כי המסחר האלקטרוני מתחזק במהירות על חשבון ערוצי קמעונות מסורתיים, ורושם שיעור צמיחה שנתי מורכב של 15%. דו"ח נוסף שפרסמה לאחרונה ענקית היהלומים הרוסית אלרוסה (Alrosa), צופה כי הביקוש העולמי לתכשיטי יהלומים יצמח בשיעור שנתי של 2-4% עד שנת 2025.

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן