couple jewelry art 15

MARKET RESEARCH: מכירות התכשיטים בארה"ב ממשיכות להתחזק

מכירות תכשיטי ושעוני היוקרה בארה"ב רשמו עלייה חזקה של 4.5% בפברואר 2016 לעומת פברואר 2015 – כך עולה מנתונים ראשוניים של משרד המסחר האמריקאי. נתון זה התעלה על הציפיות, במיוחד לאור הרווחים הצנועים שנרשמו במשך רוב השנה האחרונה, ובכך ממשיך את המגמה של עליות נאות במכירות בחודשים האחרונים. פברואר הוא חודש חשוב לתעשיית התכשיטים האמריקאית – בשל אירועי המכירות לרגל ולנטיינס דיי (Valentine’s Day) – לכן אנו מאמינים כי רווחים נאים אלו מבשרים טובות למאזן של 2016.

 

בנוסף, בחודשיים הראשונים של השנה נרשם ביקוש חזק מאוד לתכשיטים בארה"ב. נתוני מכירות התכשיטים שפרסמה הממשלה אמנם עברו תיקון כלפי מטה, אך עדיין מדובר בעלייה חזקה מאוד של 5.5%, לעומת תחזית ראשונית לעלייה של 6.3%.

 

עליות מרשימות במכירות התכשיטים בפברואר

מכירות תכשיטים מוערכות בארה"ב, פברואר 2016 - עלייה חודשית, השוואה שנתית
צילום:IDEX Online

 

מכירות תכשיטים מוערכות בארה"ב, פברואר 2016 – עלייה חודשית, השוואה שנתית

סך מכירות התכשיטים ושעוני היוקרה בשוק האמריקאי הסתכמו בפברואר על פי ההערכות בכ-6.6 מיליארד דולר, כך עולה מנתונים ראשוניים עדכניים של משרד המסחר. המכירות בפברואר היו גבוהות מהרמה הרגילה של מכירות חודשיות – 4-5 מיליארד דולר – בזכות תקופת המכירות לרגל ולנטיינס דיי, אחת משלוש התקופות החזקות של השנה למכירות תכשיטים בארה"ב.

תכשיטנים מומחים, שרוב הכנסתם מגיעה ממכירת תכשיטים ושעונים, פרסמו עלייה חדה של 7.7% במכירות בחודש פברואר. המכירות של תכשיטנים מומחים מהוות קצת יותר מ-40% מכלל מכירות התכשיטים בארה"ב. תכשיטנים מומחים נהנים במיוחד מתקופות ואירועי מכירות מיוחדים, כגון ולנטיינס דיי.

מכירות התכשיטים ברשתות המוכרות מוצרים ומותגים שונים – כגון כגון וול-מארט (Wal-Mart), קוסטקו (Costco) ואחרות – עלו בפברואר בשיעור המוערך בכ-2.3%. מכירות התכשיטים ברשתות אלו מהוות קצת פחות מ-60% מכלל מכירות התכשיטים בארה"ב, בנתון הצומח מזה כמה עשורים. בחנויות של רשתות, הצרכנים לרוב רוכשים תכשיטים מתוך דחף, לכן הן לא נהנות באותה מידה מאירועים מיוחדים כמו ולנטיינס דיי.

 

סך מגמות המכירות של תכשיטים ושעונים בארה"ב, 2015-2016, שינוי שנתי באחוזים
צילום:IDEX Online

ביקוש חיובי לתכשיטים בפברואר

הביקוש לתכשיטים המשיך להתחזק, ובמיוחד בארבעת החודשים האחרונים. זה נובע חלקית מהשוואה קלה לנתוני מכירות חלשים מאוד במחצית הראשונה של 2015. עם זאת, זה נובע גם מכך שצרכנים מוציאים יותר בקלות כסף על תכשיטים, לאור מה שנראה כמו צמיחה מתונה אך עקבית של כלכלת ארה"ב. כמו כן, שיעור האבטלה ממשיך לרדת.

הגרף להלן מציג את הצמיחה החודשית מאז תחילת 2015, על בסיס שנתי, במכירות תכשיטי ושעוני יוקרה בשוק האמריקאי. עולה ממנו בבירור כי הרווחים ממכירות תכשיטים הולכים וגדלים.

מכירות תכשיטי יוקרה (כ-88% מהשוק) עלו בפברואר בשיעור של כ-4.5%, ואילו מכירות שעוני יוקרה (כ-12% מהשוק) עלו ב-5.2%. ברוב החודשים, מגמות המכירות של תכשיטי יוקרה ושעוני יוקרה דומות למדי.

 

מגמות המכירות של תכשיטים ושעונים בארה"ב, 2015-2016
צילום:IDEX Online

עלייה חזקה במכירות של תכשיטנים מומחים

המכירות של תכשיטנים מומחים רשמו עלייה חזקה של 7.7% בפברואר, והסתכמו ב-2.7 מיליארד דולר, כך עולה מהערכות ונתונים ראשוניים. נתון זה עולה בקנה אחד עם מדגם
תכשיטנים. התכשיטנים המומחים שלנו, המדווחים על נתוני המכירות החודשיות שלהם ל-IDEX Research.

 

תכשיטים איבדו נתח שוק בפברואר

המכירות החודשיות של תכשיטי ושעוני יוקרה היו לאחרונה חזקות מאוד, לעומת כלל המכירות בענף הקמעונות, ואף נגסו בכיס הצרכנים על חשבון קטגוריות אחרות. בפברואר, עם זאת, נרשמו אמנם רווחים נאים, אך כלל המכירות הקמעונאיות רשמו צמיחה גבוהה יותר מהעלייה במכירות התכשיטים. העמודה האדומה מסמלת את הרווחים ממכירות תכשיטים, ואילו העמודה הירוקה מסמלת את כלל הרווחים ממכירות קמעונאיות.

 

מגמות המכירות של תכשיטנים מומחים בארה"ב בשנים 2015-2016, שינוי שנתי באחוזים
צילום:IDEX Online

תחזית- אנחנו אופטימיים

תעשיית התכשיטים האמריקאית השלימה לאחרונה את תקופת נובמבר-דצמבר החשובה ביותר, ורשמה בה רווחים נאים שהתעלו על הציפיות, כך עולה מנתונים שעברו תיקון. המכירות בינואר-פברואר, ובהן המכירות החשובות לרגל ולנטיינס דיי, היו, כאמור, גם כן חזקות מאוד.

תחזית המכירות המוקדמת שלנו עבור תעשיית התכשיטים האמריקאית ב-2016 צופה כעת עלייה של 3%-4% ל-2016 כולה, לעומת תחזית צמיחה קודמת של 2%-3%.

 

מכירות קמעונאיות בארה"ב מול מכירות תכשיטים ושעונים ב-2015-2016 - מגמות, שינוי שנתי באחוזים
צילום:IDEX Online

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מאת: קן גסמן, IDEX Online

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן