india jewel08

התכשיטנים בהודו תולים תקוות בעונת מונסונים טובה

גם לאחר שביתה של 42 יום, התכשיטנים בהודו לא הצליחו לגרום לממשלה לגנוז את התכנית להטיל מס בלו של 1% על תכשיטי זהב, וכעת תולים תקוות בעונת המונסונים שמתחילה בשבוע הראשון של יוני. אחרי שנתיים חלשות ברציפות, הלשכה המטאורולוגית צופה השנה עונת מונסונים רגילה בהודו.

 

הביקוש לתכשיטים נותר בכותרות ברבעון הראשון של 2016, לאור הצעת האוצר להטיל מס בלו בשיעור של 1% על ייצור תכשיטים, שנתקלה בהתנגדות קשה מצד התכשיטנים. כתוצאה מכך, הביקוש לתכשיטי זהב היה חלש, ולא במפתיע. הביקוש הרבעוני הסתכם ב-88.4 טון, ירידה שנתית של 41%, והתוצאה הרבעונית החלשה ביותר מאז הרבעון הראשון של 2009, כך עולה מנתונים שפרסמה מועצת הזהב העולמית (WGC).

 

 

"עם זאת, אנו מעריכים כי הביקוש לזהב יתאושש בזכות תקציב חיובי לאזורים הכפריים, ותחזיות לעונת מונסונים טובה מהממוצע, אשר עשויים לתרום להכנסות באזורים כפריים. הביקוש לזהב בהודו עשוי לרשום עלייה של עד 10% ב-2016, אפילו לאחר ירידה של 39% ברבעון הראשון, מאחר שעונת מונסונים מוצלחת וראלי חיובי ממושך במחירי הזהב נותנים רוח גבית לקניית זהב", ציין מר סומסונדראם (Somasundaram), מנהל אזור הודו במועצת הזהב העולמית, בעת הצגת התוצאות במומביי.

 

 

מועצת הזהב העולמית צופה כי הביקוש לזהב בהודו ב-2016 יסתכם ב-850 עד 950 טון, לעומת 864.3 טון אשתקד. שני-שלישים מהביקוש לזהב בהודו מגיע מאזורים כפריים, שבהם תכשיטים נרכשים מסורתית לשם השקעה. הביקוש באזורים הכפריים נחלש בחודשים האחרונים, לאחר שנרשמה בצורת שנתיים ברציפות, לראשונה מזה שלושה עשורים, ופגעה בהכנסות התושבים בכפרים. בשנת 2016, עם זאת, הודו צפויה ליהנות מעודף גשמים בעונת המונסונים שבין יוני וספטמבר.

 

 

עד כה השנה, עלו מחירי הזהב בהודו בכ-18%, ואילו שווקי המניות במדינה נחלשו ב-1%, כפי שעולה ממדד ניפטי. בסין, הביקוש לזהב ירד ברבעון הראשון ב-12%, והסתכם ב-241.3 טון. הביקוש לתכשיטים בסין רשם ירידה של 17% בשל האטה כללית, אולם הביקוש לצרכי השקעה עלה ב-5%, בעוד המטבע המקומי, ההולך ונחלש, הניע את הביקוש למטילי ומטבעות זהב, כך מדווחת מועצת הזהב העולמית.

 

 

מר סומסונדראם תומך גם באסטרטגיית שיווק נכונה למטבעות זהב בהודו. לדבריו, זה יוביל לסוג נכון של ביקוש, ויפתור את בעיית הטוהר ואובדן החומרים בהתכת זהב. בסך הכל, כ-80.2 טון זהב מוחזרו בהודו במהלך 2015. כמו כן, ההשקה של מטבעות זהב תעודד מקדשים בהודו להפקיד את הזהב שלהם בבנקים, שכן מאמינים עשויים להעדיף מטבעות זהב על פני תכשיטים.

 

 

מצד שני, הביקוש העולמי לזהב במהלך הרבעון עמד על 1,290 טון – עלייה של 21% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אגב, הביקוש הכולל בחודשים ינואר-מרץ מצביע על כך שמדובר ברבעון השני בטיבו אי פעם במונחי ביקוש. את העלייה בביקוש הניעו הזרמות ענק לקרנות סל (ETF), שנבעו מחששות המשקיעים מהכלכלה השברירית ואי הוודאות בסביבה הפיננסית, כפי שמציין הדו"ח של מועצת הזהב העולמית

 

 

"ההזרמה הכוללת לקרנות סל במהלך התקופה הסתכמה ב-364 טון – ההזרמה הרבעונית הגדולה ביותר מאז הרבעון הראשון של 2009. ברבעון המקביל של 2015, ההזרמה לקרנות סל הסתכמה ב-26 טון".

 

 

הביקוש העולמי לתכשיטים ירד ב-19%, שעה שהתייקרות מחירים לצד פעילות תעשייתית בהודו והיחלשות כלכלית בסין הובילו לדחיית רכישות מצד צרכנים רבים. אולם אנו מאמינים כי הביקוש מהרבעון הראשון נדחה, ולא אבד", סיכם מר סומסונדראם.

 

 

 

מבוסס על מאמר שפורסם ב-Jewellery Net Asia30

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן