indian bride art 6167659

בשלו התנאים להתאוששות ענף אבני החן והתכשיטים בהודו

ענף אבני החן והתכשיטים בהודו לא צמח בקצב הרצוי בשנים האחרונות. ידוע כי הענף תלוי רבות במדיניות הממשלה, שבשנתיים האחרונות, תחת הנהגתו של רה"מ נרנדרה מודי (Narendra Modi), טרם הפגינה את התמיכה שתענה על הציפיות בתעשייה.

 

בנוסף, ביצועי הענף תלויים בעונת המונסונים. לרוע המזל, גם כיום – למעלה מ-6 עשורים לאחר שקיבלה עצמאות – כלכלת הודו עודנה תלויה בעונת המונסונים, שאכזבה מאוד בשנתיים האחרונות. עובדה זו השפיעה לרעה על ביצועי הכלכלה המקומית. השנה, לעומת זאת, עונת מונסונים שהחלה בחודש יוני צפויה להיות רגילה.

 

כמו כן, ייצוא אבני החן והתכשיטים תלוי בשווקים באירופה, שכמו ארה"ב עדיין מתמודדת עם השפעותיה של התאוששות כלכלית חלשה מהרצוי.

 

גורם נוסף שמשפיע על האווירה בענף אבני החן והתכשיטים בהודו הוא תערוכת התכשיטים הבינלאומית של הודו (IIJS). התערוכה השנתית ה-33 במספר (שתיערך ב-4-8 באוגוסט 2016) מתקיימת בתזמון בעל חשיבות אסטרטגית, באוגוסט מדי שנה. כלומר, לאחר ששני-שלישים מעונת המונסונים הסתיימה, וכל בעל עניין בענף יודע איך היא מתקדמת. אם עונת המונסונים חיובית, גם תערוכת IIJS נענית באופן חיובי.

 

עם תום עונת המונסונים בספטמבר, מתחילה עונת החגים והחתונות בהודו, וכן במדינות זרות. זו הסיבה שקמעונאים מקומיים ועולמיים מזמינים סחורה במהלך IIJS הנערכת באוגוסט, כדי לנצל את חילופי העונות. לאור סימני שיפור בשווקים זרים, והתחזית לעונת מונסונים חיובית בהודו, המועצה לקידום ייצוא אבני החן והתכשיטים מהודו (GJEPC), המארגנת את התערוכה, צופה כי IIJS תחיה מחדש במידה רבה את ענף אבני החן והתכשיטים בהודו.

מפה הודו
מפת הודו : צילום:Marcio Silva | Dreamstime.com

בתערוכה ישתתפו השנה למעלה מ-1,200 מציגים, שיציגו את מיטב המוצרים שלהם בפני כ-35,000 מבקרים על פי ההערכות, שיגיעו מלמעלה מ-800 ערים ברחבי הודו, וכן בפני קניינים זרים שיגיעו מיותר מ-80 מדינות ברחבי העולם. המועצה לקידום ייצוא אבני החן והתכשיטים מהודו תציג השנה כמה מאפיינים חדשים בתערוכה, כגון גלריית המוצרים "היכל החדשנות" ("Hall of Innovation") ואגף המוקדש לעסקים קטנים ובינוניים, שנועד לעודד אומנות ומלאכה ברמות הגבוהות ביותר, ולהעניק ליצרנים קטנים הזדמנות להפוך ליצואנים.

 

 

"'היכל החדשנות' נועד להעצים מעצבים מבטיחים, סטארט-אפים, יזמיות, צורפים מיומנים ויזמים קטנים, ומציע להם הזדמנות לשווק את אומנותם ליותר מ-35,000 מבקרים מעולם המסחר", ציין מר סונאק פאריק (Saunak Parikh), רכז התערוכות הארציות בהודו.

 

פראווין שנקר פאנדיה (Praveen shankar Pandya), יו"ר המועצה לקידום יצוא אבני חן ותכשיטים בהודו (GJEPC), הוסיף כי "התוספת החדשה [לתערוכה] מורכבת מאוספים נדירים בגלריה טרומית, שתיתן עדיפות למגזר העסקים הקטנים והבינוניים. היוזמה עולה בקנה אחד עם יוזמותיה האחרונות של הממשלה לחיזוק המגזר הזה, ושואפת להציג חברות זעירות, קטנות ובינוניות חדשות בתערוכה, ולהציע להן הזדמנויות עסקיות מרובות".|

 

"נושא המכונות הוא תחום נוסף שמייצר עוד ועוד עניין, לכן יצרנו חלל בלעדי למכונות במלון לליט (Lalit), בתאריכים 5-8 באוגוסט השנה. בחלק זה של התערוכה ישתתפו יותר מ-120 מציגים מהודו וכן כמה חברות מובילות מסין, טורקיה, ארה"ב, איטליה ומדינות אחרות, והוא ייערך במקביל ל-IIJS", אמר פאנדיה.

 

מצב הרוח של בעלי העניין בענף אבני החן והתכשיטים ההודי, אם כן, מרומם למדי, ונראה כי רובם צופים 'יבול מצוין' בעסקים השנה.

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן