אישה סינגפורית

סינגפור: שוק התכשיטים המתעורר, שממשיך לצמוח במהירות

בדומה לאוכלוסיית סינגפור, גם שוק התכשיטים המקומי הוא מעורב. צרכנים ממעמד הביניים רוכשים בקביעות תכשיטים בטווח מחירים בינוני, בחנויות תכשיטים ובאמצעות פלטפורמות כגון ערוצי שיווק בטלוויזיה. זו אינדיקציה לכך שהביקוש לאבני חן ותכשיטים עדיין גבוה למדי. במונחי נפח, יש בסינגפור יותר צרכנים של תכשיטים בטווח מחירים בינוני, מאשר צרכנים של תכשיטי יוקרה. הסגמנט הזה, של צרכנים ממעמד הביניים, מציע הזדמנות להתרחבות משמעותית בשוק. כמו כן, צרכנים אלו מחפשים את ערך ההשקעה בתכשיטים.

 

בחמש השנים הבאות, שוק התכשיטים של סינגפור צפוי לצמוח בשיעור שנתי ממוצע של 3%. שוק התכשיטים של סינגפור צמח במהירות בעשור החולף, בין היתר בזכות 0% מכס, ובהיעדר מס יבוא. השוק מוערך כיום בכ-3.5 מיליארד דולר, כאשריהלומים משובצים ב-26% מהתכשיטים שנמכרים במדינה. בשש השנים האחרונות, ייצאה סינגפור לאנטוורפן כ-0.18 מיליון קרט יהלומי גלם, בשווי של כ-315 מיליון דולר. לצרכנים של תכשיטי יוקרה בסינגפור יש ידע על המוצרים שהם קונים, ההופך אותם לקונים מוכנים ויודעי דבר, וסגמנט זה צפוי להישאר חזק ועקבי. עם זאת, רוב הצרכנים רוכשים תכשיטים בטווח המחירים הבינוני, והם אלו שאחראים לחלק העיקרי מסך המכירות.

 

המתחרה העיקרית של סינגפור בשוק תכשיטי היוקרה ואבני החן היא הונג קונג. עם זאת, לאחרונה החלו מותגי יוקרה לעבור לתערוכות בסינגפור, במגמה המשקפת את הפוטנציאל של השוק המתעורר. סינגפור גם הפכה בשנים האחרונות ליעד מוביל של מכירות פומביות נחשבות. שוק אבני החן והתכשיטים של סינגפור אמנם רווי באתגרים, אך מציע הזדמנויות רבות לעסקים המבקשים לצמוח ולשגשג. בסך הכל, ההתקדמות של המדינה בתחום מבטיחה לחזק עוד את אסיה כאזור מוביל מבין השווקים המתעוררים והתחרותיים של ייצור ומסחר בתכשיטים.

 

מחקרים הראו כי ערכם של תכשיטים צמח אשתקד בקצב איטי יותר מאשר ב-2014. התנאים הכלכליים החלשים בעולם ובסינגפור פגעו במוכנותם של צרכנים להוציא כספים, ובכך מנעו צמיחה בערך התכשיטים. בנוסף, צרכנים צעירים ואופנתיים גילו פחות מוכנות להוציא כסף על תכשיטי יוקרה, מפני שהם מחפשים מדי עונה תכשיטים חדשים, כדי להישאר באופנה ולהתאים את התכשיטים לפריטי הלבוש המשתנים.

 

דוכן תכשיטים בתערכוה בסינגפור
צילום:IDI המכון הישראלי ליהלומים

ענף התכשיטים של סינגפור צפוי לרשום צמיחה חיובית בשנים הקרובות. השיפור הצפוי בתנאים הכלכליים בעולם ובסינגפור יגדיל את הכנסתם הפנויה של הצרכנים המקומיים, ויגביר את מוכנותם להוציא כסף על תכשיטים. כחלק מן המגמה, צרכנים מתוחכמים, בעלי הכנסה בינונית עד גבוהה, צפויים להמשיך ולהשתדרג לתכשיטי יוקרה שישקפו את המעמד שלהם – ובמיוחד תכשיטים בעיצוב קלאסי בעל הצהרה, שניתן לזהות בקלות.

 

אפשר לקבוע לבטח כי תעשיית אבני החן והתכשיטים של סינגפור מוכרת כביתם המהולל של תכשיטי יוקרה ועיטורים אקזוטיים. התכשיטים שמיוצרים במדינה זוכים להכרה עולמית, ומתאפיינים בעיצוב יוצא מן הכלל ובמלאכה מצוינת. במדינה מיוצרים מגוון תכשיטים, שמתאימים לבעלי טעם מסורתי, וגם לסקטורים אופנתיים ועדכניים יותר. הצורפים בסינגפור זוכים לעיתים קרובות לשבחים עבור יכולתם להדגיש את הברק של הצבעים, ועבור השיבוץ היצירתי של יהלומים ואבני חן בתכשיטים המוגמרים. תעשיית אבני החן והתכשיטים של סינגפור מוכנה להפוך לאחד מן השווקים המתעוררים הרושמים את הצמיחה המהירה ביותר. נכון להיום, סקטור אבני החן והתכשיטים תורם יותר מ-1.1 מיליארד לכלכלת סינגפור.

 

סינגפור זכתה לפרסום גם בזכות כלי הזהב המבריקים שמיוצרים בה, הכוללים פריטים אקזוטיים כגון שרשרות ותליונים בצורות ודפוסים שונים. גם שרשרות זוכות לפופולאריות, ובהן שרשרות עצם הרינג, שרשרות חיטה, שרשרות עוגן, שרשרות פלצור אופנתיות, ושורה ארוכה של עיצובי שרשרות, שכבר מוצעים למכירה לחובבי הזהב במדינה.

 

בסינגפור יש שוק טוב גם לאבני חן צבעוניות, יקרות או יקרות-למחצה, והביקוש גדל מדי יום. שוק אבני החן היקרות-למחצה גדל במהירות רבה במיוחד, לאור הביקוש הגדל מצד הדור הצעיר יותר. הסיבה להצלחת הסקטור היא בעיקר צעירים אופנתיים. תליונים, טבעות ועגילים משובצים באבני חן יקרות כמו אבני ספיר, רובי, אמרלד, פנינים וכו', זוכים להצלחה במדינה.

 

יצרנים רבים בסינגפור מציעים אוספים מגוונים של תכשיטי יהלומים – שרשרות נוצצות, ענקי יהלומים, עגילי יהלומים, עגילי חישוק צמודים, וטבעות אירוסין מהממות מזהב – המשלבים יהלומים ואבני חן, ביצירת עיצוב על-זמני. לתכשיטי יהלומים ברמת המחירים הנמוכה ביותר יש שוק עצום, שמראה סימנים לצמיחה עצומה בעתיד. תכשיטי היהלומים עשויים בעיקר מזהב וזהב לבן, ומגיעים בטווח רחב של עיצובים, כגון עגילים תלויים, עגילי כוכב ועגילי חרוזים.

 

כמה מהשחקנים המרכזיים בשוק התכשיטים המקומי הם אספיאל (Aspial), תאגיד תכשיטים המפעיל רשת של חנויות בוטיק; תכשיטי ליי ווה (Lee Hwa Jewellery), אחת מחנויות תכשיטי היוקרה העכשוויים המובילה בסינגפור, שהוקמה ב-1970; תכשיטים גולדהארט (Goldheart Jewellery) שהוקמה ב-1974 ונרכשה על ידי אספיאל ב-2005; סיטיג'מס (CITIGEMS), המוכרת בזכות חדשנות וסגנון פורצי דרך, המשלבים תחכום עירוני; תכשיטי סו קי (Soo Kee Jewellery Pte Ltd), בעלת 20 שנות מסורת של תשוקה ומורשת של צורפות; תכשיטי פו הנג (Poh Heng Jewellery), שהוקמה ב-1948 ובעלת 13 נקודות מכירה באי, החברה בארגון תכשיטני האיכות של סינגפור (Quality Jewellers of Singapore), וזכתה שלוש פעמים בתואר מותג היוקרה המוביל  באסיה; ועסקים רבים אחרים.

 

כמו ברוב השווקים המתעוררים, שוק התכשיטים אונליין של סינגפור רק מתחיל להיפתח. נכון להיום, מעט מאוד חברות מציעות תכשיטים למכירה אונליין. עם זאת, סינגפור היא מיקום אידיאלי לעסקי תכשיטים אונליין, לאור המסחר האלקטרוני השוקק שלה. כמו כן, האפשרות למכור למדינות אחרות מציעה הזדמנויות רבות לקמעונאים אונליין מסינגפור.

 

בימינו, שתי תערוכות התכשיטים העיקריות בסינגפור צוברות פופולאריות הולכת וגוברת, כחלק מתעשיית התכשיטים העולמית: תערוכת התכשיטים אקספו הבינלאומית של סינגפור (SIJE), ותערוכת התכשיטים ואבני החן של סינגפור (SJGF). תערוכת SIJE היא תערוכת התכשיטים הבינלאומית הגדולה ביותר בסינגפור, המציעה הזדמנות לחדור לשוק התכשיטים האסיאתי, המתפתח במהירות. SJGF היא תערוכת תכשיטי היוקרה הגדולה בסינגפור ובאזור, המציגה בפני המבקרים מגוון מהמם של תכשיטים ואבני חן באיכות מצוינת.

 

 

ארונה גאיטונד (Aruna Gaitonde), עורך מחלקת אסיה, Rough & Polished

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן