הצרכנים האמריקאים מתכננים להוציא השנה יותר מאי פעם על מתנות לרגל יום האם, שיחול ב-14 במאי – כך עולה מסקר שנתי של פדרציית הקמעונות הלאומית (NRG) שפורסם השבוע. על פי הסקר, הקונים צפויים להוציא ביום האם בממוצע 186.38 דולר על מתנות – עלייה לעומת 172.22 דולר אשתקד. כלל ההוצאות ביום האם בארה"ב צפויות להסתכם ב-23.6 מיליארד דולר – הנתון הגבוה ב-14 השנים שבהן נערך הסקר. בשנה האחרונה, הצרכנים הוציאו סכום שיא של 21.4 מיליארד דולר.
מהסקר כי 36% מהצרכנים האמריקאים מתכננים לקנות תכשיטים לרגל יום האם, ויוציאו על תכשיטים בסך הכל 5 מיליארד דולר. ההוצאות על יציאות, למשל לארוחת ערב או בראנץ', צפויות להסתכם בכ-4.2 מיליארד דולר. עוד ברשימת המתנות המובילות: פרחים, כרטיסי מתנה, ביגוד, מכשירי אלקטרוניקה, ושירותים וטיפולים אישיים, כמו יום ספא.
ההוצאות על תכשיטים צפויות לרשום עלייה של 19% השנה, ולהוביל במידה רבה את העלייה בהוצאות הצרכנים לרגל יום האם. גם ההוצאות על שירותים וטיפולים אישיים צפויות לרשום עלייה נאה של 15%.