מפעל ליטוש יהלומים הודו

דוח: ייצוא היהלומים מהודו עלול לצלול לשפל של חמש שנים

ייצוא היהלומים החתוכים והמלוטשים מהודו עלול לצלול בשנת הכספים הנוכחית לשפל של 5 שנים, כך צופה חברת הדירוג ההודית CareEdge Ratings, המעריכה כי קיים סיכוי קטן להתאוששות בשנת הכספים 2025, כך דווח ב-IDEX Online.

 

הסוכנות צופה כי ייצוא היהלומים מהודו יתכווץ בשיעור של 25-30%, ויסתכם השנה ב-15-16 מיליארד דולר. התחזית מבוססת על ההערכה מצד חברות המייצגות מעל שליש משוק היהלומים של הודו.

 

ייצוא היהלומים מהודו אמנם זינק לשיא של 24.43 מיליארד דולר בשנת הכספים 2022, אך מאז ירד בחדות לכ-13.04 מיליארד דולר ב-10 החודשים הראשונים של שנת הכספים 2024. CareEdge Ratings מייחסת את הירידה להאטה כלכלית בשוק האמריקאי והסיני, שמהוות יעד לכ-65% מייצוא היהלומים מהודו. להתכווצות הייצוא מהודו תרמו גם העלייה בפופולריות של יהלומי מעבדה, והשפעת הסנקציות של מדינות ה-G7 על יהלומים מרוסיה.

 

מנהל בכיר ב-CareEdge Ratings, יוגש שאה (Yogesh Shah), ציין כי "חברות המתמחות ביהלומים קטנים יותר (מתחת ל-0.3 קרט) יושפעו פחות מגופים הסוחרים ביהלומים עם תעודות, כי המחיר של יהלומים קטנים יותר ירד פחות, והם באופן כללי נפגעו פחות מיהלומי מעבדה". 

 

יהלומים מלוטשים יהלומי מעבדה

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן