יהלומי גלם לבנים אנטוורפן

משרד היהלומים של אנטוורפן: "ירידה דרמטית" בעיכובי היהלומים

משרד היהלומים באנטוורפן מדווח על "ירידה דרמטית" בעיכובים של משלוחי יהלומים, וזאת אחרי שסוחרים התלוננו על כך שזמן הטיפול במכס אורך מעל שבוע בשל הסנקציות החדשות של מדינות ה-G7 על יהלומים מרוסיה, כך דווח ב-IDEX Online. הסנקציות שנכנסו לתוקף ב-1 במרץ, מחייבות יבואני יהלומים לספק עדות בכתב למקורו של כל יהלום שמשקלו מעל 1 קרט. 

 

מנכ"ל מרכז היהלומים העולמי באנטוורפן (AWDC), ארי אפשטיין (Ari Epstein), התייחס ליוזמות לשיפור התהליך שהוצגו לאחרונה, וציין כי זמן ההמתנה למשלוחים המלווים בכל התעודות הנדרשות ירד מתחת ל-24 שעות. במקביל, מספר המשלוחים שלא מלווים בכל התעודות הנדרשות ירד מ-90% לפחות מ-15%. כל היהלומים שנכנסים לאיחוד האירופי עוברים כעת דרך משרד היהלומים של אנטוורפן.

 

בתוך כך, איגוד מפיקות היהלומים באפריקה (ADPA) ערך כנס בזימבבואה, ובו טענו המדינות המפיקות יהלומים באפריקה כי הסנקציות החדשות של ה-G7 יצרו "מצב שבו כולם מפסידים", וביקרו במיוחד את ההחלטה להכניס את כל היהלומים לאיחוד האירופי דרך אנטוורפן. איגוד מפיקות היהלומים מייצג 19 מדינות האחראיות להפקת 60% מהיהלומים בעולם, כולל בוצוואנה, אנגולה, דרום אפריקה, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, זימבבואה ונמיביה.

 

שר מקורות המינרלים של בוצוואנה, לפוקו מואגי (Lefoko Moagi), אמר בכנס כי ניתוב כל היהלומים לאיחוד האירופי דרך נקודת גישה אחת ויחידה באנטוורפן ייצור "סיוט לוגיסטי למדינות המפיקות יהלומים". נשיא זימבבואה, אמרסון מננגגווה (Emmerson Mnangagwa), אמר כי "אנחנו יבשת עצמאית, ומדינות אחרות חייבות להתייחס אלינו כשווים ולכבד אותנו". הוא הוסיף כי "הגבלות על המסחר, המוטלות על ידי חלק מהשחקנים בשוק, אינן מקובלות עלינו".

 

בורסת יהלומים אנטוורפן בלגיה

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן