מטילי זהב

שיא של שש שנים במחיר הזהב: מעל 1,500 דולר לאונקיה

מחיר הזהב זינק לרמתו הגבוהה מזה שש שנים, לאחר שעלה ב-2.4% לרמה של 1,519 דולר לאונקיה. השיא נרשם בין היתר על רקע חוסר הוודאות בצל מלחמת החסר בין ארה"ב וסין. 

 

מועצת הזהב העולמית (WGC) פרסמה בשבוע החולף דו"ח עדכני המסכם את מגמות הביקוש לזהב ברבעון השני ובששת החודשים הראשונים של 2019. מהדו"ח, שעליו דווח באתר Rough & Polished, עולה כי הביקוש העולמי לזהב רשם עלייה שנתית של 8% והסתכם ב-1,123 טון ברבעון השני של 2019. הביקוש לזהב רשם עלייה זהה של 8% גם במחצית הראשונה של השנה, והסתכם ב-2,181.7 טון. 

 

טבעות זהב תכשיטים דולר
צילום: AVprophoto / shutterstock.com

על פי הדו"ח, העלייה בביקוש נובעת מ"המשך רכישות הזהב מצד בנקים מרכזיים, וצמיחה איתנה בקרנות סל המגובות בזהב". בששת החודשים הראשונים של 2019, הסתכמו רכישות הזהב של הבנקים המרכזיים ב-374.1 טון. בנוסף, מחירי הזהב רשמו במהלך התקופה שיא רב-שנתי, לאחר שחצו במהלך יוני את הרף של 1,400 דולר לאונקייה, לראשונה מאז 2013. הזינוק במחיר נבע בעיקר מ"ציפיות להורדת שיעורי הריבית, אי-ודאות פוליטית, ותמיכה נוספת בשל רכישות מצד הבנקים המרכזים".

 

מטילי זהב
צילום: PublicDomainPictures / pixabay.com

אליסטייר יואיט (Alistair Hewitt), מנהל מחלקת חקר שוק במועצת הזהב העולמית, ציין כי "יוני היה חודש גדול לזהב. המחיר פרץ את טווח המסחר הרב-שנתי והגיע לשיא של שש שנים וחצי, ואילו נכסים מנוהלים של קרנות סל מגובות זהב צמחו ב-15% – העלייה החודשית הגדולה ביותר מאז 2012. עם כניסתנו למחצית השנייה של השנה, אנחנו מאמינים כי יימשכו הגורמים התומכים בתזרימי קרנות הסל ורכישות הבנקים המרכזיים – כולל מדיניות מוניטרית פחות הדוקה ואי ודאות גיאו-פוליטית. הביקוש הצרכני, לעומת זאת, אולי מעט חלש יותר, בעוד אנשים מסתגלים לרמת המחירים הגבוהה יותר".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן