שוד יהלומים

עונשי מאסר למעורבים בגניבת מזוודת יהלומים מהבורסה

שבעה אזרחי קולומביה שנעצרו בישראל בתחילת השנה בחשד לגניבת מזוודת יהלומים במהלך שבוע היהלומים הבינלאומי בישראלי, שהתקיים ב-28-30 בינואר 2019, נידונו אתמול (רביעי) ל-19-22 חודשי מאסר בפועל, על ידי בית משפט השלום בתל אביב, כך דווח ב-Ynet

 

על פי הדיווח, שבעת הנאשמים קשרו קשר להיכנס לישראל עם דרכונים מזויפים, על מנת להשתתף בשבוע היהלומים ולגנוב סחורה במהלכו. לאחרונה חתמו הנאשמים על הסדרי טיעון והורשעו בקשירת קשר לביצוע גנבה, וחלקם בקבלת דבר במרמה וזיוף.

 

אולם מסחר בורסת היהלומים
צילום:ISDE

עוד נמסר כי השופט שמאי בקר ציין כי "מדובר בשבעה שתכננו את המבצע עוד בקולומביה הרחוקה ולשם כך הם קשרו קשר וביצעו פעולות, אם בעולם האמיתי ואם בעולם הווירטואלי". עם זאת, קבע השופט כי "נכון הוא, שכפי שנקבע, היה כאן תכנון, היה אף ביצוע מוצלח, אולם מהתנהלותם של הנאשמים בבית המשפט […] עולה הרושם שלא מדובר בעבריינים בני עבריינים. גם העובדה שלרובם אין עבר פלילי מלמדת שאין המדובר בכרישי עבירות רכוש".

 

במהלך שבוע היהלומים, שהתקיים ב-28-30 בינואר, התברר כי נגנבה מזוודה ובה יהלומים בשווי מאות אלפי דולרים. הגניבה זוהתה במערכת האבטחה של הבורסה, המרושתת במצלמות, והצילומים הועברו למשטרה שפתחה מיידית בחקירה. במהלך החקירה, התברר כי מדובר בחבורה של שבעה גברים שפעלו בשיתוף פעולה, לאחר שנכנסו לישראל עם דרכונים מזויפים. החשודים נלכדו במהרה על ידי משטרת הגבולות בגבול ישראל-מצרים, כשניסו לעזוב את ישראל. 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן