גשר WP

מעבר לאינטרנט, מרכז יהלומים חדש – ואזור סחר חופשי? ראשי הענף על השנה שבפתח

צפו בראיונות עם ראשי ענף היהלומים הישראלי
ריאיון עם נשיא הבורסה, בועז מולדבסקי
ריאיון עם יושב ראש מכון היהלומים, ארנון יובל
ריאיון עם נשיא התאחדות תעשייני היהלומים, ניסים זוארץ 
שלושת בכירי הענף מברכים בשנה טובה את קהילת היהלומנים 

 

נשיא בורסת היהלומים, בועז מולדבסקי, יו"ר מכון היהלומים, ארנון יובל, ונשיא התאחדות תעשייני היהלומים, ניסים זוארץ, התראיינו לאחרונה לרגל השנה החדשה, ודיברו על המגמות, האתגרים והנושאים הבוערים שעל הפרק, עבור ענף היהלומים הישראלי. 

 

נשיא הבורסה, בועז מולדבסקי, דיבר על תקופת הקורונה, ועל התאמת הפעילות בבורסה למצב. מולדבסקי שם דגש על נושא המסחר הדיגיטלי, וציין כי חלק גדול מהפעילות עבר לאינטרנט. נשיא הבורסה דיבר גם על מצבו של שוק היהלומים העולמי, ועל המאמצים להחזיר את כלל חברי הבורסה למגמת צמיחה. הוא גם התייחס להזדמנויות ולתחרות מצד איחוד האמירויות בעקבות "הסכמי אברהם", ודיבר על פרויקט הדגל של הבורסה, אזור הסחר החופשי, שעליו דנים ראשי הענף עם הממשלה.

 

יו"ר מכון היהלומים, ארנון יובל, דיבר על ההתמודדות עם הקורונה, בדגש על שיווק יהלומים והמעבר לאינטרנט. יובל דיבר על ההזדמנות להביא את הענף למקומות טובים יותר, ודיבר על הרצון להחזיר את הליטוש לישראל, להגדיל את מרכז היהלומים הישראלי, ולהגיע ללקוח הסופי. יו"ר המכון התייחס גם להסכמי השלום עם איחוד האמירויות, ודיבר על הרצון ליצור אזור סחר חופשי, ולהפוך את אזור הבורסה לאזור מסחרי, שטרם נראה בישראל. הוא התייחס גם ליוזמה האחרונה לפתוח מרכז יהלומים, במקום שבו שכן בעבר מוזיאון היהלומים. ועל הצורך בפלטפורמה שתעזור ליהלומנים להגיע למקומות חדשים.

 

נשיא התאחדות תעשייני היהלומים, ניסים זוארץ, דיבר על היתרונות של מסחר עם ישראל. הוא ציין כי השוק האמריקאי פורח, ועל הקשיים להגיע לשוק האסיאתי, בגלל הגבלות הקורונה. לדבריו, זו הייתה שנה מצוינת, והמשברים הם קרש קפיצה להצלחה עתידית. עם זאת, נשיא התאחדות תעשייני היהלומים התייחס לצורך להגדיל את תמיכת הממשלה בענף, כדי לחזור לימי הזוהר, וציין כי העבודה מול רשויות המס והממשלה הן העיקר מבחינתו. זוארץ סיפר כי השתתף לצד נשיא הבורסה מולדבסקי בפגישות עם שר האוצר ושרת הכלכלה, ודיבר על התכניות לפתוח בית ספר לליטוש, כדי למשוך עובדים חדשים שישתלבו בענף בעתיד. 

 

בברכת שנה טובה, שנת שגשוג והצלחה לכל העוסקים בענף היהלומים הישראלי. 

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן