שוד יהלומים

צפו: תיעוד גניבת מזוודת יהלומים מהבורסה במהלך שבוע היהלומים

הכנופיה החשודה בגניבת יהלומים במהלך שבוע היהלומים הבינלאומי, נעצרה כמה שעות לאחר הגניבה על ידי משטרת הגבולות בגבול ישראל-מצרים, כשחבריה בדרכם לעזוב את ישראל.

 

צוות הביטחון של בורסת היהלומים התריע על השוד מיידית והזעיק את משטרת ישראל, ואף סיפק לשוטרים תמונות ומידע על החשודים. הפעולה המהירה של צוות הביטחון של הבורסה, בשיתוף משטרת ישראל וכוחות הביטחון, הביאה למעצרם המהיר.

 

נשיא בורסת היהלומים, יורם דבש, אמר כי "המעצר המהיר של השודדים התאפשר בעקבות שיתוף הפעולה המיידי של צוות הביטחון של בורסת היהלומים עם משטרת ישראל וכוחות הביטחון. מערכת האבטחה בבורסת היהלומים הישראלית היא אחת מהטובות בעולם. אנו נמשיך לעשות כל מה שצריך על מנת להמשיך את אבטחת היהלומנים, המבקרים והסחורה הנמצאת במתחם הבורסה".

 

דרכונים מזויפים ועבודת מודיעין: כך תוכננה הגניבה

הכנופיה מנתה תשעה חשודים, שגנבו על פי החשד מזוודה המכילה יהלומים בשווי מאות אלפי דולרים במהלך התערוכה. כשהתברר שהמזוודה חסרה, זוהתה הגניבה במערכת האבטחה של הבורסה, המרושתת במצלמות. הצילומים הועברו למשטרה, שפתחה מייד בחקירה.

 

בחקירה, התברר כי הכנופיה מורכבת מתשעה מקצוענים, שבעה גברים ושתי נשים, שביצעו עבודת מודיעין מוקדמת בבורסת היהלומים, טרם הגעתם לישראל לשם ביצוע השוד. התשעה נכנסו לבורסה עם דרכונים מזויפים, ואף הציגו זהות פיקטיבית של סוחרי יהלומים. הם הגיעו לישראל ממקומות שונים, התאכסנו כל אחד בנפרד, ונפגשו באולם המסחר של הבורסה ביום השוד. יחד, פעלו להסיח את דעת הנוכחים, לסחוב את המזוודה ולהסתיר את הגנב ומעשה הגניבה.

 

 

החקירה בוצעה ע"י יחידת להב 433 של המשטרה, שהפעילה מגוון אמצעים טכנולוגיים על מנת לעלות על עקבותיהם של חברי הכנופיה. החומרים שסיפק צוות האבטחה של הבורסה סייעו להם להתחקות אחרי חברי הכנופיה במהירות.

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן