יור ועדת המומחים מארק ואן בוקסטייל

ועדת העבודה למומחי יהלומים מקווה לסיומו המהיר של האמברגו על יהלומים מחוף השנהב

יו"ר קבוצת העבודה למומחי יהלומים מארק ואן בוקסטייל (Mark van Bockstael), אמר ביום הראשון לכינוס תהליך קימברלי בירושלים, כי הקבוצה שבראשה הוא עומד הביעה תקווה שעד לכינוס הביניים הבא יוסר האמברגו על יהלומיה של חוף השנהב.

 

ואן בוקסטייל התייחס לאמברגו שהוטל על יצוא היהלומים מחוף השנהב – שהיא המדינה היחידה בעולם שיהלומיה מוגדרים כ"יהלומי מריבה" על פי הסטנדרטים של תהליך קימברלי. הוא ציין כי בפעם האחרונה, לפני כחודש, שהוארך האמברגו על חוף השנהב, היה זה לתקופה של 6 חודשים – תקופה קצרה יותר מהרגיל.

 

יו"ר הקבוצה התייחס למגעים עם גוף הסנקציות של האו"ם, אשר הדו"ח שלו על המצב בחוף השנהב מתעכב. לדבריו, לחוף השנהב ניתנו הקלות, שאותן טרם ניצלה לצורך ייצוא יהלומים.
לאחר מכן, עבר ואן בוקסטייל לדון בנושא הרגיש של יהלומים מזימבבואה, וההתרחשויות בשדות היהלומים במרנגה (Marange) וציין כי שתי חברות הכרייה שפועלות כעת באזורים אלה – מבאדה (Mbada) וקנדייל (Canadile) – משתפות פעולה באופן מלא.

 

קבוצת העבודה של ואן בוקסטייל דנה גם בנושא של יהלומים מגינאה. והיא צפויה לבקר במדינה בחודש מרץ 2011. בנוסף, אמר ואן בוקסטייל כי הוא מצפה לראות עבודה רבה ומהירה גם בליבריה, בשיתוף פעולה עם הממשלה המקומית.

 

בתוך כך, יו"ר ועדת הקבלה קנדי המוטניה (Kennedy Hamutenya) דיווח כי קזחסטן ופנמה הביעו את רצונן להצטרף לתהליך קימברלי, ועל כן שלחו נציגים מטעמן לכינוס בירושלים.
המוטניה ציין עוד כי מאלי נמצאת בתהליכי יישום של חקיקה בנושא יהלומי מריבה, שסוואזילנד כבר יישמה כמה מההמלצות שניתנו לה בנושא זה בכינוס הביניים, וכי ברזיל עומדת בקשר עם ונצואלה – שהשעייתה בת השנתיים מתהליך קימברלי תמה ביוני 2010.

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן