כנס קימברלי נובמבר 2010

כנס תהליך קימברלי נפתח בירושלים

נציגים מלמעלה מ-40 ארצות וגופים דוגמת האיחוד האירופי, האגודה האזרחית ומועצת היהלומים העולמית מתארחים בישראל, יושבת הראש הנוכחית של פורום תהליך קימברלי, במסגרת כנס הנערך בירושלים ואשר יימשך עד ל-4 בנובמבר.

 

המשלחת הגדולה ביותר לכנס היא המשלחת של הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו (DRC), סגנית היו"ר של תהליך קימברלי לשנת 2010 ויושבת הראש המיועדת לשנת 2011.

 

בפתח הכנס נשאו דברי ברכה בנימין בן אליעזר, שר התמ"ת, בועד הירש המכהן כיו"ר תהליך קימברלי מטעמה של ישראל. כמו כן, נאמו בפתיחת הכנס אלי איזקוף, נציג מועצת היהלומים העולמית, ואלפרד בראונל (Alfred Brownell) מהארגון האל-ממשלתי Green Advocates מליבריה. האורחים בכינוס ישמעו דיווחים מטעמם של שלל גופים וקבוצות.

 

ביומו הראשון של הכינוס מתוכננת להתקיים הרצאה בנושא מסקנות ועדת הבדיקה שנשלחה מטעם תהליך קימברלי לבחון את המתרחש בשדות היהלומים במרנגה (Marange) שבזימבבואה. המדינה האפריקאית מפיקת היהלומים צפויה להיות במרכז הדיונים של הכנס. בכנס הביניים שנערך ביוני בתל אביב, המחלוקות בנוגע ליהלומים שמקורם בזימבבואה גרמו לדיונים בכנס להתארך ולהסתיים ללא מסקנות או הסכמות בנושא זה.

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן