תכשיטי זהב יהלומים הודו

NDC: הודו תוביל השנה את הביקוש העולמי ליהלומים

הודו צפויה להוביל השנה את הביקוש העולמי ליהלומים טבעיים, בין היתר מאחר שצרכנים בארה"ב פונים במקביל גם לתכשיטים המשובצים ביהלומי מעבדה, כך מסר מנכ"ל מועצת היהלומים הטבעיים (NDC), דיוויד קלי (David Kellie), כפי שדווח ב-IDEX Online.

 

קלי אמר ל"אקונומיק טיימס" בהודו כי "השוק ההודי נותר בעל שיעור הצמיחה החזק ביותר בעולם, בשל מצבו הפיננסי החזק והשינויים הדמוגרפיים. נשים בהודו כיום חזקות יותר כלכלית, והן אלו שמניעות את הביקוש. האינדיקטורים הכלכליים המרכזיים בארה"ב עדיין אינם תומכים בהתאוששות הביקוש ברכישת יהלומים".

 

קלי צפה כי החלוקה בין יהלומים טבעיים ליהלומי מעבדה תתחדד עוד, והדגיש כי הפרשי המחירים עומדים כיום על 80-90%. הוא ציין גם כי יהלומים טבעיים הופכים לנדירים יותר, וכי מאין פיתוח של מכרות משמעותיים באופק. 

 

בתוך כך, המועצה לקידום ייצוא אבני החן והתכשיטים בהודו (GJEPC) מפרסמת כי סך ייצוא היהלומים החתוכים והמלוטשים מהודו בדצמבר 2023 הסתכם ב-862.48 מיליון דולר, לאחר שרשם ירידה שנתית של 32%, כך דווח ב-Rough&Polished. סך ייבוא היהלומים החתוכים והמלוטשים להודו רשם בתקופה זו צמיחה שנתית של 148.5%, והסתכם ב-254.18 מיליון דולר.

 

מפעל ליטוש יהלומים הודו

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן