סקר שבוצע בקרב 12,900 צרכנים בגילאי 21 עד 64 בנושא הרגלי רכישה של אבני רובי, ספיר ואמרלד, חושף כמה מגמות מעניינות: על פי Rough & Polished, המדווח על הסקר, המאפיינים החשובים ביותר של אבן חן, המובילים לרכישה, הם צבע וניקיון. משקל בקרט דורג כפחות חשוב, ואילו מדינת המוצא של האבן פחות חשובה לצרכנים.
בנוסף ,31% מהנשאלים רכשו בשנתיים האחרונות תכשיטים המשובצים באבן רובי, אמרלד או ספיר. בקרב בני דור המילניום, תכשיטים אלו פופולאריים אף יותר, כאשר 41% מבני קבוצת הגיל הזו רכשו בשנתיים האחרונות תכשיטים המשובצים באבני רובי, אמרלד או ספיר. בני דור המילניום גם צפויים להשתמש במדיה חברתית ומכשירים ניידים לשם מחקר, בשיעור של כמעט פי שניים מבני גילאים אחרים, כך מצא המחקר.
המחקר, שבוצע על ידי ג'מפילדס (Gemfields), המתמחה בכריית אבני רובי, גילה גם כי צרכנים בארה"ב מוציאים כ-1,400 דולר בממוצע על תכשיטים המשובצים באבני רובי, ספיר ואמרלד.