רולקס דייטונה פול ניומן

טייקון צרפתי-ישראלי רוכש את סותבי'ס ב-3.7 מיליארד דולר

חברת BidFair USA, אשר בבעלות ענק המדיה הצרפתי-ישראלי פטריק דרהי (Patrick Drahi), רכשה את בית המכירות הפומביות סותבי'ס (Sotheby's) תמורת 3.7 מיליארד דולר. דרהי הוא הבעלים של קבוצת הטלקום הבינלאומית אלטיס (Altice), אתר החדשות הפועל בישראל i24news, חברת הכבלים הישראלית הוט, מפעילת הכבלים הצרפתית Numericable, ועסקים נוספים מתחום התקשורת ברחבי העולם. על פי פורבס, הונו מוערך ב-9.3 מיליארד דולר.

 

מכירה פומבית יהלומים סותביס
צילום: Sotheby's

על פי הדיווחים, דרהי ירכוש את סותבי'ס מכספו הפרטי, כך שמניות סותבי'ס יפסיקו להיסחר בבורסה לניירות ערך בניו יורק (NYSE). בעלי המניות של סותבי'ס יקבלו על פי הדיווחים 57 דולר למניה – סכום גבוה בהרבה ממחירה הנוכחי של המניה, שעומד על 32 דולר.

 

מנכ"ל סותבי'ס, טד סמית (Tad Smith), מסר כי לדרהי יש "ראייה ארוכת-טווח, והוא שותף לחזון המותג שלנו לשירות מצוין ללקוח, והטמעת חדשנות שתחזק את שווי החברה ללקוחות ולעובדים […]".

 

מכירת האביב Magnificent Jewels and Jadeite בסותבי'ס הונג קונג
צילום: Sotheby's

בהצהרה מטעמו, מסר דרהי כי ביצע את הרכישה "עבור משפחתי, באמצעות אחזקותיי הפרטיות, ובפרספקטיבה לטווח ארוך מאוד. לרכישה אין קשה לכספי אלטיס אירופה או אלטיס ארה"ב. לצד משפחתי, אנו מאוד נרגשים לבנות יחד עם ההנהלה הנוכחית וצוותית העובדים את עתידה של סותבי'ס".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן