סותביס לונדון

סותבי'ס – בית מכירות פומביות

סותבי'ס הוא בית מכירות פומביות, מהמובילים בעולם (Sotheby's Holdings, Inc) למכירות הפומביות של תכשיטים מתלווה קטלוג בו מוצגים התכשיטים וחפצי הנוי המוצעים למכירה באותו מועד. קטלוגים מהודרים אלו הפכו עם השנים למקור מידע חשוב לתכשיטי איכות משובצים יהלומים פנינים ואבני חן, במיוחד לתכשיטים מתחילת המאה העשרים. לסותבי'ס נציגות בישראל אליה מגיעים לפחות פעם בשנה נציגים מחברת האם לבחינת הפריטים שיוצעו למכירה.

תולדות
ב-11 במרץ 1744 הציג מוכר הספרים הלונדוני, סמואל בייקר, 475 ספרים יקרים ונדירים למכירה פומבית. המכירה הייתה המסד של בית מכירות פומביות שהתמחה במכירת ספריות גדולות וחשובות.

ב-1778, לאחר פטירתו של סמואל בייקר, חולקו נכסיו לשני יורשים: שותפו באותה העת – ג׳ורג׳ ליי ואחיינו – ג׳ון סותבי. בשמונים השנים הבאות שלטה משפחת סותבי בבית המכירות הפומביות, והרחיבה את תחומי פעילותו להדפסים, מדליות ומטבעות. עם סיומה של מלחמת העולם הראשונה הוסיפה החברה לתחום עסוקה מכירות פומביות של אמנות.

המעבר לרחוב בונד
בשנת 1917 עברה החברה מרחוב וולינגטון לרחוב ניו בונד, משם היא פועלת עד היום. באותן השנים החלו אמנות, היהלומים ותכשיטים לתפוס מקום יותר ויותר בולט במכירות הפומביות של החברה.
בהנהגת פיטר וילסון, שהצטרף לחברה ב-1936, עברה סותבי׳ס לפעילות גלובלית. ב-1955 פתחה החברה משרד בניו יורק ורכשה את בית המכירות הפומביות פארק-בארנט.

מונפקים בבורסה
ב-1977 יצאה החברה להנפקה בבורסה. ב-1983 נרכשה החברה על ידי איש העסקים א. אלפרד טאובמן וקבוצה קטנה של משקיעים. בהנהגת מיכאל איינסלי הפכה שוב לחברה פרטית.

סותבי'ס באינטרנט
בשנת 2000 הייתה סותבי׳ס בית המכירות הבין לאומי הראשון שערך מכירה פומבית באינטרנט. לסותבי׳ס, שמשרדיה הראשיים נמצאים כיום בניו יורק ובלונדון, יש יותר מ-100 משרדים ברחבי העולם.
באדיבות: שלום ליסיצקי, מחבר הספר יהלומית מדוברת
קטלוגים של סותבי'ס ניתן למצוא בספריית מכון היהלומים.

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן