שבוע היהלומים הבינלאומי ישראל

שבוע היהלומים הישראלי נפתח בבורסה

שבוע היהלומים הבינלאומי בישראל, אחד האירועים המרכזיים בלוח השנה של ענף היהלומים, נפתח אתמול (שני) באולם המסחר של הבורסה, ויינעל מחר, יום רביעי ה-30 בינואר. האירוע מתקיים בקומת המסחר של הבורסה, בהשתתפות כ-200 מציגים ישראלים של יהלומים מלוטשים, המציגים כמויות ומגוון עצומים של סחורה, ומספר שיא של כ-400 קניינים מעשרות מדינות. בנוסף, הגיעו לאירוע משלחות רשמיות מבורסות יהלומים חשובות ברחבי העולם.

 

על הפרק: מכירה פומבית, תכשיטים והרצאות קצרות

נשיא הבורסה, יורם דבש, ציין לקראת האירוע כי "ענף היהלומים הישראלי נמצא במגמת התאוששות", והוסיף כי "ב-2018 נבלמה מגמת הירידה בייצוא היהלומים, וכעת אנו מקווים שב-2019 הייצוא יחזור לעלות. ההתאוששות באה לידי ביטוי במספר גדול של חברות ויהלומנים שמגיעים מכל העולם להשתתף בשבוע היהלומים".

 

כמו בכל אירוע חשוב בהשתתפות תעשיית היהלומים הישראלית, גם בשבוע היהלומים פועלים מסופים של Get Diamonds Show, המאפשרים לקונים לחפש באמצעותם, או באמצעות מכשירי סמארטפון, אחר הסחורה שהם מחפשים, במאגר הנתונים של היהלומנים הישראלים המציגים באירוע. בנוסף, שבוע היהלומים לשנת 2019 מציג שורה של מאפיינים חדשים, המחזקים את מעמדו כאחד האירועים החשובים והמעניינים של ענף היהלומים.

 

ראשית, שבוע היהלומים מציג השנה לראשונה גם קולקציות תכשיטי יהלומים איכותיים ביותר, באגף שיוקדש לתכשיטי יהלומים יוקרתיים שמייצרות חברות יהלומים ישראליות.

 

שנית, הבורסה תקיים במהלך שבוע היהלומים מכירה פומבית ראשונה מסוגה של יהלומים מלוטשים. הבורסה הישראלית היא הראשונה בעולם שתקיים בעצמה מכירת יהלומים פומבית באופן מסודר ומאובטח.

 

שלישית, הבורסה תערוך במהלך האירוע מכרז ראשון של יהלומים מישראל. המכרז ינוהל על ידי חברת קוין (Koin) במרכז המכרזים הבינלאומי, ובמסגרתו יציעו חברי בורסה למכירה מגוון רחב של יהלומים מלוטשים, ויוכלו להגיע לשווקים חדשים.

 

רביעית, במהלך שבוע היהלומים יתקיימו הרצאות בסגנון TED בחינם בקומת המסחר, ואותן יעבירו מומחים מתחומים שונים בתעשיית היהלומים. אחד האישים המרכזיים שייקחו חלק בדיונים הקצרים הוא מרטין רפפורט, המו"ל של מגזין רפפורט ומחירון היהלומים רפפורט, שנחשב למקור בכיר למחירי יהלומים ולנעשה בשוק. בנוסף לרפפורט, ישתתפו בדיונים נציגים של גופים מרכזיים אחרים בתעשייה, שידברו על נושאים כמו תמחור יהלומים, חדשנות, שיווק יצירתי ודמוגרפיה של קונים בימינו.

 

אטרקציה נוספת תהיה פתיחת מעבדת יהלומים מתקדמת, אוטומטית לחלוטין ומבוססת בינה מלאכותית (AI) של חברת שרין טכנולוגיות (Sarine Technologies). המעבדה אף תציע שירות חדש לקמעונאים: דו"ח מותאם אישית העוקב אחר מסלולו של כל יהלום, מיהלום גלם למלוטש.

 

לוח הזמנים לשבוע היהלומים:

יום שני (28 בינואר), 11:00: טקס הפתיחה, בהשתתפות נשיא הבורסה, יורם דבש; שר הכלכלה אלי כהן; נשיא בורסת היהלומים של ניו יורק, ראובן קאופמן; ראש עיריית ר”ג, כרמל שאמה-הכהן; נשיא קונפדרציית התכשיטים העולמית (CIBJO), ד”ר גייטנו קבליירי; ומרטין רפפורט, הבעלים של חברת רפפורט.

 

יום שלישי (29 בינואר), 11:00: טקס הפתיחה של המרכז הרב-תכליתי – מרכז ראשון מסוגו בעולם, שבו יתבצעו מכירות פומביות של יהלומים.

 

ימים שני-שלישי מ-11 בבוקר עד אחר הצהריים: מאות דוכני מכירות של יהלומים ותכשיטים יוקרתיים, של יהלומנים ותכשיטנים ישראלים, יפעלו באולם המסחר ובחללים שמסביבו.

 

יום שלישי (29 בינואר), 17:30: ערב קוקטייל של התערוכה הבינלאומית בהדר די, מול פלטינום.

 

נסיים בברכת אירוע מוצלח ליהלומנים הישראלים המשתתפים באירוע, ולענף היהלומים הישראלי כולו.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן