הבור הפתוח AK1 במכרה ארגייל, אוסטרליה

"הפקת היהלומים של אוסטרליה תרד ב-99% עם סגירת מכרה ארגייל"

סגירתו המתוכננת של מכרה היהלומים ארגייל (Argyle), לקראת סוף 2020, צפויה להפחית את תפוקת יהלומי הגלם של אוסטרליה בכ-99%, כך עולה מדו"ח של חברת המחקר GlobalData, הקובע כי תפוקת הכרייה של אוסטרליה צפויה לרדת מ-14.2 מיליון קרט כיום ל-137 אלף קרט בשנה – כך דווח ב-IDEX Online.

 

ריו טינטו יהלום גדול
צילום: Rio Tinto

על פי המחקר, היצע יהלומי הגלם של אוסטרליה "הסתמך לחלוטין על ארגייל לאחר הפסקת הפעילות במכרה אלנדייל (Ellendale) בשנת 2015". אנליסט כרייה בכיר בחברה, וינת' בג'אג' (Vinneth Bajaj), ציין כי ממשלת מערב אוסטרליה, שביצעה עבודות שיקום במכרה אלנדיין, מחפשת חברה שתחדש את פעילות הכרייה באתר. עם זאת, בטווח הקצר "אין על הפרק פרויקטים שיוכלו להחליף אפילו חלקית את התפוקה של מכרה ארגייל". בראייה לטווח ארוך יותר, במערב אוסטרליה נערכו כמה פעילויות חיפוש, ובאתר הסמוך לאלנדייל – שהיה בעבר מקור חשוב ליהלומים צהובים – אף נרשמו תוצאות חיוביות.

 

צילום: Gem Diamonds

ההכנסות ברוטו של מכרה ארגייל הסתכמו אשתקד ב-259 מיליון דולר – עלייה של 26% לעומת 2017. תזרים המזומנים של המכרה הסתכם ב-103.8 מיליון דולר – כפליים מתזרים המזומנים ב-2017. במכרה היהלומים נרשמה ב-2018 עלייה של 10% בנפח עיבוד העופרה, אולם הפקת היהלומים ירדה בשיעור של 18%.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן