מכרה ארגייל

מכרה היהלומים הגדול בעולם ייסגר ב-2020

מכרה היהלומים האוסטרלי ארגייל (Argyle), אשר בבעלותה של ריו טינטו (Rio Tinto), הוא מכרה היהלומים הגדול בעולם במונחי נפח, וקרוב לוודאי מכרה היהלומים המפורסם בעולם, בזכות היהלומים הוורודים והאדומים הנדירים שהוא מפיק בקביעות, מאז החל לפעול מסחרית ב-1983. וכעת, המכרה המפורסם מתקרב לסיום פעילותו, וצפוי להיסגר במהלך 2020.

 

יהלומים צבעוניים אדומים סגולים
צילום: Rio Tinto

מנהל חטיבת הנחושת והיהלומים בריו טינטו, ארנו סוארט (Arnaud Soirat), אישר בסוף השבוע האחרון כי ענקית הכרייה מתכננת לסגור בשנה הבאה את המכרה. על פי הדיווחים באתרי החדשות, סוארט אמר כי בכוונת החברה להפסיק את הפעילות בארגייל לקראת סוף 2020, ולהתחיל בשיקום האתר.

 

הבור הפתוח AK1 במכרה ארגייל, אוסטרליה
צילום: Rio Tinto

מכרה ארגייל הוא המקור לכ-90% מהיהלומים הוורודים בעולם, וסגירתו המתוכננת היא אחת הסיבות לעלייה בערכם של יהלומים מן המכרה. בשנת 2018, הכנסותיה של ריו טינטו ממכרה ארגייל הסתכמו בכ-259 מיליון דולר, עלייה של 26% לעומת 2017. השיפור בהכנסות נבע מהעלייה במכירות, השיפור בכלכלת ארה"ב, והעלייה במחירי היהלומים הוורודים המפורסמים של החברה. ריו טינטו אף הציגה לאחרונה את היהלומים שיוצעו למכירה במכרז היהלומים הוורודים לשנת 2019 ממכרה ארגייל: 64 יהלומים יוצאי דופן, במשקל כולל של 56.28 קרט.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן