מכרה ארגייל

מכרה היהלומים ארגייל

מכרה היהלומים ארגייל (Argyle) של ריו טינטו (Rio Tinto) נמצא במחוז מזרח קימברלי שבמערב אוסטרליה. ארגייל הוא מכרה היהלומים הפורה ביותר במונחי נפח, ומפיק כ-90% מכלל היהלומים הוורודים והאדומים המופקים בעולם מדי שנה. המכרה מפיק גם יהלומי שמפניה, קוניאק, ויהלומים כחולים.

ריו טינטו עורכת מדי שנה מכירה אקסקלוסיבית של היהלומים הוורודים הטובים ביותר שהופקו במכרה, באירוע המוכר כ"טנדר היהלומים הוורודים מארגייל". היהלומים המוצעים למכירה מוצגים לפני כן במרכזי היהלומים החשובים ביותר בעולם.

הסלע המניב של מכרה היהלומים התגלה לראשונה ב-1979. ארבע שנים לאחר מכן, החברה התחילה בכרייה אלוביאלית באתר. מכרה הבור הפתוח נפתח בדצמבר 1985, והפך את ארגייל למיזם היהלומים המצליח מסחרית הראשון, המתבסס על סלעי למפוריט ולא קימברליט.

המכרה משתרע על פני כ-450,000 מ"ר – אורכו 1,600 מטר ורוחבו 150-160 מטר. בנקודה העמוקה ביותר, המכרה מגיע עד 600 מטרים מתחת לפני הקרקע.

מאז שנפתח המכרה, הופקו בו יותר מ-750 מיליון קרט יהלומי גלם. שנת השיא במכרה היתה 1994, אז הופקו בו 42 מיליון קרט. כיום, מכרה היהלומים ארגייל מפיק בממוצע 35 מיליון קרט בשנה, כשליש מתפוקת היהלומים העולמית. כ-5% מהיהלומים המופקים בארגייל הם באיכות נוי, נתון הנמוך בהרבה מהממוצע, שעומד על 20% מכלל היהלומים.

ב-2001 ריו טינטו הבינה כי כריית הבור הפתוח מתקרבת למיצוי חיי המכרה של ארגייל, והחלה לבצע חקר היתכנות בנוגע לאפשרות לעבור לכרייה תת-קרקעית. ב-2005 אישרה מועצת המנהלים של החברה את התכנית לבניית מכרה תת-קרקעי באתר, ופיתוחו יצא לדרך. התכניות צפויות להאריך את חיי המכרה עד 2018.

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן