רוסיה אוקראינה תעשיית היהלומים

רוסיה דוחה את הטענות "המופרכות" כי יהלומים מממנים את המלחמה באוקראינה

רוסיה מגנה את ההאשמות "המופרכות" לפיהן "יהלומים מממנים את פלישתה לאוקראינה, ולכן תהליך קימברלי חייב להוציא אותם מחוץ לחוק", כך נמסר בהצהרה מטעם משרד האוצר הרוסי, כפי שדווח ב-IDEX Online.

 

בהצהרה נמסר כי רוסיה "הייתה ונותרה חברה אחראית במיוחד בתהליך קימברלי". משרד האוצר הרוסי הוסיף כי 90% מהיהלומים ברוסיה מופקים במחוז יקוטיה, שבו "פעילות כריית היהלומים היא עמוד השדרה של פיתוח הקהילה המקומית".

 

בהצהרה של משרד האוצר הרוסי, נמסר כי "הפדרציה הרוסית מגנה לחלוטין את הניסיונות המתוזמרים של ארגוני החברה האזרחית בתהליך קימברלי, בגיבוי של מיעוט מוחלט מצד כמה גורמים מערביים, לעשות פוליטיזציה לעבודתו של תהליך קימברלי, באמצעות שיבוש מכוון או אפילו ניסיון לשנות בגלוי את עקרונותיו הבסיסיים".

 

אוקראינה, האיחוד האירופי, ארה"ב ומדינות חברות נוספות בקימברלי ביקשו לדון בהרחבת ההגדרה של יהלומי מריבה, כאשר משלחות מטעמן נפגשו בשבוע שעבר בבוצוואנה. המהלך ספג גינויים מרוסיה, בלארוס, הרפובליקה המרכז-אפריקאית (CAR) וקירגיסטן, שטענו כי מדובר במהלך "פוליטי, החורג מהסמכות של קימברלי". קואליציית הארגונים האזרחיים בתהליך קימברלי (KPCSC), המפקחת על פעילותו, גם גינתה את הארגון על "שתיקתו" נוכח הפלישה הרוסית לאוקראינה.

 

בתך כך, ליובוב אבריטובה (Liubov Abravitova), השגרירה האוקראינית לדרום אפריקה, בוצוואנה ומוזמביק, קראה לצרכנים להחרים יהלומים מרוסיה, מאחר ש"הם למעשה מממנים את מעשי ההרג". 

 

אלרוסה רוסיה כריית יהלומים
צילום: Alrosa

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן