לסדי לה רונה יהלומים מלוטשים

בתום שנה של עבודה: גראף חשפה את האבנים שלוטשו מהיהלום ההיסטורי "לסדי לה רונה"

אחרי למעלה משנה של "ניתוח, חיתוך וליטוש מפורטים", חברת היהלומים גראף (Graff Diamonds) חושפת יותר מ-60 יהלומים שלוטשו מיהלום הגלם השני בגודלו אי פעם – יהלום הגלם "לסדי לה רונה" (Lesedi La Rona) שמשקלו 1,109 קרט. לדברי גראף, משקלם של היהלומים המלוטשים מגוון, ונע בין פחות מ-1 קרט ועד יותר מ-100 קרט.

 

כחלק מהפרויקט, יצרו המומחים של גראף קולקציה של טבעות, עגילים ותליונים. מהחברה נמסר כי כל פריט קיבל תעודה של המכון הגמולוגי האמריקאי (GIA), המעניקה ליהלום דירוג צבע D איכותי ביותר – הדירוג הגבוה ביותר ליהלום, ודרגת ניקיון יוצאת דופן. על כל אחד מהיהלומים מופיעה חריטה של GRAFF, LESEDI LA RONA, שאינה נראית לעין בלתי מזוינת.

 

יהלום הגלם לסדי לה רונה התגלה על ידי חברת לוקרה (Lucara) במכרה קארווה (Karowe) בבוצוואנה בנובמבר 2015. ביוני 2016, היהלום לא הצליח למצוא קונה במכירה פומבית של סותבי'ס (Sotheby’s), שיהיה מוכן לשלם את המחיר הנדרש, שעמד על 70 מיליון דולר. ההצעה הגבוהה ביותר באותה מכירה פומבית עמדה על 61 מיליון דולר. בסופו של דבר, היהלום העצום נמכר לחברת גראף בספטמבר 2017, תמורת 53 מיליון דולר (47,777 דולר לקרט). זהו יהלום הגלם באיכות נוי הגדול ביותר שהתגלה מזה יותר ממאה שנים.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן