lucara art 5

היהלום הגדול בעולם נרכש תמורת 53 מיליון דולר

חברת היהלומים לוקרה (lucara) הודיעה על מכירתו של יהלום "לסדי לה רונה" ההיסטורי, שמשקלו 1,109 קרט, כך דווח ב-Gem Konnect. היהלום העצום נמכר בסופו של דבר לחברת גראף (Graff) תמורת 53 מיליון דולר, או כ-47,777 דולר לקרט.

 

מייסד חברת היהלומים גראף, לורנס גראף אמר בתגובה כי "אנחנו נרגשים ומתכבדים להפוך לאפוטרופוסים החדשים של היהלום המדהים הזה. היהלום יגלה לנו את ההיסטוריה שלו, הוא יקבע איזה ליטוש יעבור, ואנו נקדיש את מלוא תשומת הלב לתכונותיו היוצאות מן הכלל. זהו יום חשוב מאוד בקריירה שלי, וזכיתי בהזדמנות לכבד את היופי הטבעי העצום של לסדי לה רונה".

 

נשיא ומנכ"ל לוקרה, וויליאם לאמב (William Lamb), אמר בתגובה כי "התגלית של לסדי לה רונה הייתה אירוע מכונן מבחינת לוקרה […] גראף היא כעת הבעלים של לסדי לה רונה, וכן של יהלום במשקל 373 קרט, שנרכש מוקדם יותר השנה, והיה חלק מהאבן המקורית. אנחנו נרגשים לקחת את היהלומים הללו לשלב הבא במסע שלהם".

 

יהלום "לסדי לה רונה" התגלה על ידי לוקרה במכרה קארווה (Karowe) בבוצוואנה בנובמבר 2015. ביוני 2016, היהלום לא הצליח למצוא קונה במכירה פומבית של סות'ביס (Sotheby’s), לאחר שלא השיג את מחיר היעד של 70 מיליון דולר, וההצעה הגבוהה ביותר עמדה על 61 מיליון דולר. זהו יהלום הגלם באיכות נוי הגדול ביותר שהתגלה מזה למעלה מ-100 שנים, והיהלום באיכות נוי הגדול ביותר שקיים כיום.

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן