יהלומים צבעוניים אדומים סגולים

ריו טינטו מציגה: היהלום האדום-סגלגל הגדול אי פעם במכירה פומבית

ענקית הכרייה ריו טינטו (Rio Tinto) מציגה בימים אלו את היהלומים שיוצעו למכירה במסגרת מכרז היהלומים הוורודים ממכרה ארגייל (Argyle) האוסטרלי לשנת 2018, שייערך בניו יורק. המכרז יכלול בין היתר את "מוזת ארגייל" (Argyle Muse) – "היהלום האדום-סגלגל הגדול ביותר שהוצע אי פעם במכירה פומבית", כפי שנמסר מהחברה. לאחר סיום שלב הצפיות ביהלומים בניו יורק, ייחתם גם שלב הגשת ההצעות ביום רביעי הקרוב, ה-10 באוקטובר.

 

מכרז היהלומים מארגייל לשנת 2018 ייקרא "ארגייל המופלא" (Magnificent Argyle), ויוצעו בו למכירה בסך הכל 63 יהלומים, במשקל כולל של 51.48 קרט – כולל חמישה יהלומי פנסי אדומים, שני יהלומי פנסי בצבע אדום-סגלגל, ושלושה יהלומים בצבעי ויולט. היהלום המרכזי בקולקציה, "מוזת ארגייל", בליטוש אובל ובמשקל 2.28 קרט, נחשב ליהלום הסגלגל הגדול ביותר שהוצע אי פעם למכירה במסגרת מכרז.

 

מנכ"ל חטיבת הנחושת והיהלומים של ריו טינטו, ארנו סוארט (Arnaud Soirat), אמר כי "[…] זהו המכרז ה-34 של יהלומים ורודים מארגייל, ועוצמת הצבעים בקולקציה היא עדות לגוף העופרה יוצא הדופן של ארגייל – יהלומי פנסי בצבעים נדירים, שנוצרו באופן טבעי. השילוב של ביקוש חזק והיצע עולמי מוגבל ביותר, ממשיכים להוביל לעלייה משמעותית בשוויים של יהלומים מרהיבים אלו".

 

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן