diamonds art 744182

מאות יהלומנים מתאגדים ליצירת פלטפורמה בינלאומית חדשה למסחר ביהלומים מלוטשים

כמה מאות יצרני וסוחרי יהלומים בינלאומיים התאגדו לאחרונה בחיפוש אחר פלטפורמת צד שלישי עצמאית, שקופה וחדשנית, למסחר וקניית יהלומים מלוטשים, שתשרת סוחרי יהלומים וקמעונאי תכשיטים ברחבי העולם.

 

היוזמה נולדה ב-20 במרץ, מייד לאחר שקבוצת רפפורט, בעלת פלטפורמת המסחר ומחירון היהלומים המובילים של התעשייה, החליטה באופן חד-צדדי להוריד את המחירים של כ-95% מהקטגוריות הרשומות במחירון היהלומים העגולים ויהלומי הפנסי, בשיעור ממוצע של 5-7%. הורדת המחירים החד-צדדית הובילה להתרעמות בעולם המסחר, ולהתארגנות של מאות יהלומנים מובילים מרחבי העולם. בעקבות המהלך, סוחרי יהלומים רבים ומובילים הודיעו כי ייעזרו במחירי היהלומים המלוטשים של קבוצת רפפורט מה-6 במרץ 2020, כנקודת המוצא לבניית חלופה עצמאית ושקופה, שתוצג בפני תעשיית היהלומים.

 

יהלומים עגולים מלוטשים כסף
צילום: allstars / shutterstock.com

במקביל, הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים (WFDB) הודיעה כי פלטפורמת מסחר היהלומים המתקדמת Get-Diamods תהיה זמינה לסוחרי ותעשייני יהלומים מכל העולם. נשיא בורסת היהלומים הישראלית, יורם דבש, מסר בשם הפדרציה העולמית שכל מי שמעוניין לפרסם את מלאי היהלומים שלו בפלטפורמה אחרת, במהלך תקופת הביניים, מוזמן לעשות זאת בפלטפורמת Get Diamonds. 

 

מאות היהלומנים שהחליטו לקדם את המהלך של מעבר לפלטפורמת מסחר חלופית, החלו לקדם את היוזמה ב-20 במרץ, באמצעות ערוצי מדיה חברתית כגון וואטסאפ ואינסטגרם. בתוך שעות ספורות, סוחרי ויצרני יהלומים ממרכזי המסחר המובילים בעולם – מומביי, אנטוורפן, תל אביב, ניו יורק ודובאי – התאגדו, והביעו התנגדות משותפת למחירי היהלומים החדשים של יהלומים עגולים ויהלומים בליטוש פנסי שפורסמו במחירון רפפורט.

 

המשתתפים בדיונים אונליין העלו בין היתר את הטענה כי לאורך שנים, קבוצת רפפורט פעלה כמחירון היהלומים המוביל בעולם המסחר, אולם באופן לא שקוף, והכתיבה מחירי יהלומים מלוטשים והורידה או העלתה מחירים מבלי להסביר מדוע, מהם ההיגיון והמנגנון של קבלת ההחלטות. לדבריהם, המסחר החלש הנוכחי ביהלומים מלוטשים הוא תוצאה ישירה של הסגר שהוטל במדינות רבות, ולא נובע מענייני היצע וביקוש, לכן, ציינו, מחירי המלוטש בפרסום האחרון אינם משקפים את מחירי המסחר בשוק היהלומים הסיטונאי הגלובלי.

 

קורונה חנות תכשיטים יהלומים
צילום: Heng Lim / shutterstock.com

בשל כך, החליטו חברי הקבוצה להסיר את מלאי היהלומים המלוטשים שלהם מהפלטפורמה של רפפורט, והצהירו כי כקבוצה, אינם רוצים להיות תלויים עוד בפלטפורמת המסחר והמחירון של רפפורט, ויפרסמו את המלאי שלהם בפלטפורמות קיימות אחרות.

 

כתבות נוספות בנושא

דילוג לתוכן